Начало MotoGP News Отборите от MotoGP все още не постигат споразумение относно бонусите в спринтовете

Отборите от MotoGP все още не постигат споразумение относно бонусите в спринтовете

192
0
MotoGP
снимка, Мишлен

Отборите от MotoGP все още не постигат споразумение относно бонусите в спринтовете. Според последната информация има малка вероятност тимовете от премиерния клас да се разберат за паричната награда, която получават най-бързите състезатели в спринтовите надпревари.

Тази година MotoGP потвърди въвеждането на спринтови състезания във всеки един състезателен уикенд. Те ще са с дължина, равна на 50 % от реалната дистанция на всяка една Гран при. По този начин световният шампионат направи най-голямата промяна на своя формат през последното десетилетие.

За разлика от спринтовете в F1, тези в MotoGP са напълно самостоятелни състезания. По този начин те няма да оказват влияние върху стартовата решетка за основната Гран при в неделя. Според графика на шампионата, спринтовете ще се провеждат в съботните следобеди

Въвеждането на новия формат беше изненада за пилотите,. Предложението беше спринтовете да се провеждат във всичките 21 кръга от сезон 2023 в MotoGP. Това е коренна разлика в сравнение с F1, където ще има само 6 спринтови надпревари.

Дорна и ФИМ дадоха зелена светлина на този проект по време на последната Гран при на Австрия. По това време повечето от участниците в шампионата вече бяха подписали договорите си за 2023 г. или имаха предварително сключени споразумения. Те не включваха спринтови състезания.

Добавянето на допълнително състезание към уикенда не бе възприето добре от състезателите в MotoGP. По-голямата част от тях изразиха своята загриженост относно допълнителния рисков фактор от удвояването на броя на състезанията. Това  накара много агенти в падока да твърдят, че на техните състезатели трябва да се изплаща бонус заради участието им в спринтовите състезания.

Този факт се счита наистина важен, особено като се има предвид фактът, че повечето основни заплати сега са по-малки, отколкото преди. Сега възнагражденията на пилотите са повече свързани с бонуси, базирани на резултатите.

По време на първия предсезонние тестове в Малайзия се проведоха няколко срещи между шефовете на някои тимове. Целта беше да се проучи възможно консенсусно решение на въпроса за бонусите в спринтовите състезания с отборите и промоутърите в MotoGP.

Според Motorsport.com, първоначалната идея е била да се създаде общ паричен фонд, разделен поравно на две части. Едната половина ще се плаща от отборите на равни части, а другата половина ще се плаща от Дорна

Това предложение обаче дори няма да бъде представено на Dorna сега поради липсата на консенсус сред отборите и производителите. Някои от тях не гледат благосклонно на възможността да се налага да плащат наградата за победа на съперник в спринтовото състезание. Това е напълно разбираема позиция предвид неравномерното разпределение на стартовата решетка през 2023 г. На нея ще има 2 мотора на Ямаха, 4 мотора на Априлия, Хонда и КТМ, както и 8 машини на Дукати.

До началото на сезон 2023 в MotoGP остава малко повече от месец. Засега всичко сочи, че отборите ще трябва да се договорят индивидуално със своите пилоти бонусите за спринтовите състезания.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от MotoGP™ (@motogp)

ИЗТОЧНИКhttps://www.motorsport.com/motogp/news/motogp-teams-are-in-disagreement-over-sprint-race-bonus-payments/10432405/