Тимът на Тойота в световния рали шампионат (WRC) обяви днес очакваното привличане на Себастиен Ожие, Елфин Еванс и Кале Рованпера.
Шесткратният световен шампион Ожие имаше договор със Ситроен, но напусна година преди изтичане на контракта си
От френския тим съобщиха, че напускат първенството и хвърлиха вината върху него. Ожие заяви впоследствие, че смята изявлението на вече бившия си тим, че във WRC няма първокласни пилоти за обида към колегите си. 35-годишният състезател и навигаторът му Жулиен Инграсиа са с едногодишен договор.
„Определено съм много развълнуван да се присъединя към екипа”, коментира Ожие. „Това е още едно ново предизвикателство за мен. Водихме разговори в края на 2016 г., тогава нещата не се случиха, но сега вече ще имам възможност да работя с идола си от детството Томи Макинен.”
„Планът е заедно да се борим за успехи и да се постараем отново да спечелим шампионата. Получи се интересен състав. Познавам Елфин много добре, тъй като вече сме работили заедно. Кале вече постигна много в ралитата, определено има талант и съм сигурен, че ще напредва наистина бързо. И тримата сме нови състезатели за отбора, така че ще има какво да учим.”
Very excited to take up a new challenge with @TGR_WRC! Our target is clear: we want to adapt quickly, perform as soon as possible and try to win back the #WRC title ??
? https://t.co/AXHCMlJ6TL pic.twitter.com/1jgyQIO0ly
— Sébastien Ogier (@SebOgier) November 27, 2019
Томи Макинен привлече Ожие, след като От Танак реши да се присъедини към Хюндай
Според него така подреденият състав на отбора е много балансиран.
„Знаем колко силен е Себастиен и нямам търпение да работим с него и Жулиен. Според мен фактът, че успяхме да привлечем пилот от такъв калибър говори много за постиженията ни през последните години”, заяви Макинен.
„Наблюдавам Елфин от известно време. Наясно сме, че притежава достатъчно скорост, за да печели надпревари на кажи-речи всякаква настилка, но същевременно има много умен подход, когато трябва да печели точки.”
„Познавам Кале от съвсем малък и винаги е било ясно, че е наистина специален талант. Все още има много за учене, но вярвам, че ще е готов за битките от самото начало. Искам да благодаря на От и Мартин [Ярвеоя], Яри-Мати [Латвала] и Мика [Антила], Крис [Мийк] и Себ [Маршал] за всичко, което направиха за отбора. Пожелавам им всичко добро в бъдеще.”
Еванс спечели първата си WRC победа в домашния си старт в Уелс през 2017 г., когато Ожие взе петата си корона
Той е с двегодишен договор с Тойота
„Това е страхотна възможност за мен. Тимът постигна много успехи, откакто се върна в спорта преди три години. Самият Томи има невероятни постижения като пилот и знае какво е нужно за добро представяне на това ниво”, заяви Еванс.
„През 2019-та пропуснахме три надпревари заради контузия, но записахме и някои силни резултати. Борихме се за победи в отсечки и подиуми. Желанието ми е този прогрес да продължи, да печеля победи. Ще е хубаво и отново да работя заедно със Себастиен. Той е страхотен човек с невероятен опит.”
Excited to announce I’ll be joining Toyota Gazoo Racing World Rally Team in 2020. This is a great opportunity, I’m looking forward to getting to know the team as we prepare for the new season @scottmartinat will continue alongside me. I’ll be joined by @sebogier & @kallerovanpera pic.twitter.com/r4Dc6iIH3N
— Elfyn Evans (@ElfynEvans) November 27, 2019
2020 г. ще е дебютен за Рованпера сезон във WRC. Само 19-годишен, той е смятан за един от най-големите таланти в ралитата в света изобщо. Неговият контракт също е за две години.
„Томи ми се довери още преди няколко години, когато ми даде кола за тест. Сега е страхотно, че вече ще съм титуляр в отбора”, каза Кале.