Себастиен Ожие и навигаторът му Жулиен Инграсия извоюваха третото място в рали Уелс и добавиха 4 бонус точки към актива си с второ време от пауърстейджа на състезанието. Резултатът бе 11-и подиум за тима на Ситроен в проведените досега 12 кръга от световния шампионат (WRC) за 2019 г. Постижението бе осмо класиране в топ 3 за френския екипаж и помогна да запази второто си място в генералното класиране.
Ожие започна доста агресивно ралито, но постепенно изостана малко, тъй като не бе в състояние да поддържа темпото на От Танак и да изпревари Тиери Нювил.
„Случилото се в пауърстейджа в голяма степен обобщи ситуацията ни в Уелс”, обясни Ожие
„През цялото рали бяхме по-бавни с няколко десети от секундата. Дадохме всичко от себе си, абсолютно всичко, но просто не ни достигаше скорост. От изкара супер уикенд. Резултатът ни не е особено добър с оглед на шампионата, тъй като до края на първенството остават само два кръга. Ние обаче ще продължим да се борим със зъби и нокти до момента, в който нямаме и математически шанс за титлата.”
?️ „We did what we could during the whole weekend. The Power Stage basically sums up this @WalesRallyGB as we’re a few tenths behind. We’re on the podium but not in the position we wanted, and we lose ground in the championship which is obviously not good with two rounds to go“ pic.twitter.com/tHoxh4Jdmg
— Sébastien Ogier (@SebOgier) October 6, 2019
Есапека Лапи успя да завърши, след като се върна в надпреварата по Рали2
В началото той трябваше да свикне с управлението на C3 WRC по бързите, но кални и хлъзгави отсечки. Претърпя инцидент вследствие на постоянно променящото се сцепление. Все пак финландският пилот демонстрира добра скорост и дори записа трето време в пауърстейджа.
„Определено не е добре да отпаднеш от битката още в петък. Но все пак извлякохме някои позитиви от ралито, защото научихме много. Останах приятно изненадан от скоростта ни, като се има предвид, че предварителният ни тест бе на изцяло сухо трасе”, обясни Лапи.
For sure it’s a shame what happened on Friday but overall there are some positive points. Speed was quite okay, actually I was positively surprised by the speed we had as we tested on fully dry conditions. So we learn more and more all the time.#RallyWalesGB #C3WRC #L4PPI pic.twitter.com/lrXHOw2WBh
— Esapekka Lappi Rally (@EsapekkaLappi) October 6, 2019
Шефът на Ситроен Рейсинг Пиер Будар призна след уелската надпревара, че изпитва смесени емоции
„Има много неща, от които можем да сме доволни. 11-и подиум за 12 състезания, страхотна издръжливост на колата ни. Но се надявахме да сме малко по-конкурентоспособни, особено със Себастиен и Жулиен. Вместо да постигнат напредък обаче, те изостанаха. Есапека и Яне [Ферм] пък имаха малшанса да стъпят една идея по-настрани на неправилно място. След това видяхме, че скоростта им бе такава, че определено можеха да запишат силен резултат. Нужен е обаче опит, за да се справиш с условията на променливо сцепление по тези кални пътища, а те все още трупат такъв”, коментира Будар.
„Очевидно е, че сега ситуацията в шампионата е по-трудно. Ще ни трябва повече късмет, за да се обърнат нещата в наша полза. Но ние не се отказваме. Трябва да се трудим упорито, за да дадем на Себастиен и Жулиен кола, с която да се борят за победа в последните две ралита. Ожие направи еднодневен тест на пистата в Сатори преди Уелс, в седмицата на ралито също имаше още една серия изпитания, а следващата стъпка са четиридневни тренировки в Испания. Ще дадем всичко от себе си, за да не съжаляваме за нищо в края на сезона.”
?It’s been wet, muddy & challenging but our crews gave everything they could onboard C3 WRC. The reward is not as good as expected but we keep fighting!?? pic.twitter.com/bm5JqCM4SO
— Citroën Racing (@CitroenRacing) October 6, 2019