Начало WRC News Ожие и Ситроен: Ще продължим да се борим до последно

Ожие и Ситроен: Ще продължим да се борим до последно

255
0
Себастиен Ожие
Себастиен Ожие; снимка: Ситроен Рейсинг

Себастиен Ожие и навигаторът му Жулиен Инграсия извоюваха третото място в рали Уелс и добавиха 4 бонус точки към актива си с второ време от пауърстейджа на състезанието. Резултатът бе 11-и подиум за тима на Ситроен в проведените досега 12 кръга от световния шампионат (WRC) за 2019 г. Постижението бе осмо класиране в топ 3 за френския екипаж и помогна да запази второто си място в генералното класиране.

Ожие започна доста агресивно ралито, но постепенно изостана малко, тъй като не бе в състояние да поддържа темпото на От Танак и да изпревари Тиери Нювил.

„Случилото се в пауърстейджа в голяма степен обобщи ситуацията ни в Уелс”, обясни Ожие

„През цялото рали бяхме по-бавни с няколко десети от секундата. Дадохме всичко от себе си, абсолютно всичко, но просто не ни достигаше скорост. От изкара супер уикенд. Резултатът ни не е особено добър с оглед на шампионата, тъй като до края на първенството остават само два кръга. Ние обаче ще продължим да се борим със зъби и нокти до момента, в който нямаме и математически шанс за титлата.”

Есапека Лапи успя да завърши, след като се върна в надпреварата по Рали2

В началото той трябваше да свикне с управлението на C3 WRC по бързите, но кални и хлъзгави отсечки. Претърпя инцидент вследствие на постоянно променящото се сцепление. Все пак финландският пилот демонстрира добра скорост и дори записа трето време в пауърстейджа.

„Определено не е добре да отпаднеш от битката още в петък. Но все пак извлякохме някои позитиви от ралито, защото научихме много. Останах приятно изненадан от скоростта ни, като се има предвид, че предварителният ни тест бе на изцяло сухо трасе”, обясни Лапи.

Шефът на Ситроен Рейсинг Пиер Будар призна след уелската надпревара, че изпитва смесени емоции

„Има много неща, от които можем да сме доволни. 11-и подиум за 12 състезания, страхотна издръжливост на колата ни. Но се надявахме да сме малко по-конкурентоспособни, особено със Себастиен и Жулиен. Вместо да постигнат напредък обаче, те изостанаха. Есапека и Яне [Ферм] пък имаха малшанса да стъпят една идея по-настрани на неправилно място. След това видяхме, че скоростта им бе такава, че определено можеха да запишат силен резултат. Нужен е обаче опит, за да се справиш с условията на променливо сцепление по тези кални пътища, а те все още трупат такъв”, коментира Будар.

„Очевидно е, че сега ситуацията в шампионата е по-трудно. Ще ни трябва повече късмет, за да се обърнат нещата в наша полза. Но ние не се отказваме. Трябва да се трудим упорито, за да дадем на Себастиен и Жулиен кола, с която да се борят за победа в последните две ралита. Ожие направи еднодневен тест на пистата в Сатори преди Уелс, в седмицата на ралито също имаше още една серия изпитания, а следващата стъпка са четиридневни тренировки в Испания. Ще дадем всичко от себе си, за да не съжаляваме за нищо в края на сезона.”