Начало WRC News Ожие изпревари Льоб, поведе с над 21 секунди

Ожие изпревари Льоб, поведе с над 21 секунди

830
0
Себастиен Ожие
Себастиен Ожие; снимка: Тойота

Двубоят на двамата френски ветерани Себастиен Ожие и Себастиен Льоб продължи и през третия ден на рали Монте Карло, първи кръг от световния рали шампионат за сезон 2022. Осемкратният носител на WRC короната отвърна на петъчната атака на съперника си, който има девет титли в първенството. Ожие се изравни с Льоб във втората съботна отсечка, а от третата за деня поведе и завърши етапа с 21,1 сек аванс. Трети в подреждането е Крейг Брийн с почти минута и половина зад пилота на Тойота.

В началото на съботата Ожие не бе доволен от карането и избора си на гуми, който се оказа ключов за темпото по отсечките

Той бе с 3 софт, 1 супермека и 2 с шипове. Льоб заложи на 2 софт, 2 суперсофт и 2 с шипове. Времената на Ожие обаче бяха постоянно по-добри от тези на сънародника му.

„Планирах да сложа гуми за сняг, защото това бе най-сигурният вариант. Видях обаче, че Себ взе сликове и затова бързо смених преди старта. На места беше известно предизвикателство, но поне беше по-интересно да се кара на сухото!“, каза Ожие след финала на третия етап.

Льоб не загуби оптимизма си, въпреки че темпото му бе по-слабо спрямо вчера.

„Който не опитва, не печели нищо“, засмя се деветкратният световен шампион. „В последната отсечка рискувахме, но не се получи както очаквахме. Себ и Бенжамен [Вейас] бяха много бързи днес, но не сме казали последната си дума. Разчитайте, че ще се борим и утре.“

Зад двамата ветерани екипажите на Хюндай преминаха през куп драми. Оливър Солберг днес бе първи по отсечките и в 10-ата падна в дере, след като блокира спирачките при влизането в десен завой и се изпързаля по склона

Той и навигаторът му Елиът Едмъндсън бяха невредими, а фенове на завоя му помогнаха да извади колата, която на практика нямаше никакви повреди, обратно на трасето. Младежът продължи, но автомобилът му пак се пълнеше с дим, което допълнително го разконцентрираше и затрудняваше.

От Танак спука гума в 9-ата отсечка и стигна до финала ѝ по джанта. Това му коства повече от минута спрямо Кале Рованпера, с когото бе в директен двубой. Впоследствие се опита да кара максимално чисто, тъй като нямаше повече резервни. В 11-ата пак спука гума, опита се да я залепи, но не успя и това бе краят на съботния ден за естонеца.

Тиери Нювил също изживя куп проблеми. В деветата отсечка каза, че заради проблем с радиото е слушал комуникацията и на останалите екипажи. За следващата състезателна дистанция отнесе 10 секунди наказание заради закъснение за старта. Получи повреда в автомобила, който дърпаше на една страна. След това се завъртя, претърпя и удар и счупи окачване, опита се да го закрепи в прехода.

Елфин Еванс пък спечели първата съботна отсечка, но в третата за деня излетя от трасето и заседна на стръмен склон

Местоположението му бе такова, че дори принуди организаторите да спрат отсечката. Това изведе Брийн на третото място. След спирането на екипажите Тойота-та на Еванс бе изтеглена обратно на трасето и той все пак кара в следобедните състезателни дистанции.

„Очевидно е, че само се опитваме да стигнем до финала“, бе коментарът на Брийн, който нямаше намерение да гони Еванс преди инцидента с уелсеца. „Намираме се в малко странна позиция. Скоростта не е особено добра, но се стараем да се адаптираме по-добре с всяка изминала отсечка. Сложихме използвани гуми, за да пазим новите за утре, така че не съм изненадан от времената ни.“