Себастиен Ожие води след края на първия ден от рали Сардиния. Пилотът на Тойота се справи най-добре по трудните и тежки чакълени етапи. Денят беше изпълнен с редица инциденти, които не пожалиха и Тиери Нювил. Втори и трети на минимално изоставане от Ожие са пилотите на Хюндай Адриен Фурмо и От Танак.
Séb and Vincent lead the way after a dramatic Friday in Sardinia#WRC | #RallyItaliaSardegna 🇮🇹 pic.twitter.com/Q8EjQOiCzq
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) June 6, 2025
Рали Сардиния е шести кръг за сезон 2025 в Световния рали шампионат на ФИА (WRC). Състезанието се провежда по тежките и трудни чакълени пътища на популярния остров в Средиземно море. Рали Сардиния се състои от 18 етапа с обща дължина от 320 км
Вижте тази публикация в Instagram.
Вчера се проведе шейкдауна на рали Сардиния. Най-бърз в него беше Ожие. Зад него се наредиха Паяри, Кацута, Макърлийн и Нювил. Истинската битка обаче започна в петък. Днес екипажите изминаха общо шест специални етапа, които обещаваха много екшън и драми.
Вижте тази публикация в Instagram.
Ожие започна рали Сардиния с победа в етап №1. До средата на следобеда французинът падна до четвърто място, борейки се с ниското сцепление от третата си позиция в стартовия ред. По-важното беше, че той се размина с неприятностите на изпечените от слънцето чакълести трасета в Сардиния и се възползва от закъсненията на останалите.
Фурмо водеше в средата на днешния ден. Французинът имаше аванс от с 2.9 секунди пред съотборника си Тиери Нювил. Следобед ситуацията в рали Сардиния се обърна. Нювил излезе начело в четвъртия етап, но се оттегли в следващия етап, след като се удари и повреди своя i20 N Rally1.
Вижте тази публикация в Instagram.
Фурмо се завърна първото място, но не успя да удържи на късната атака на Ожие. Той загуби 6.7 секунди в последния етап, като посочи проблеми със способността на колата му да абсорбира неравностите. Така той се смъкна до второто място. Танак беше трети на 5.2 сек. зад Ожие. Естонецът завърши етапа с повреден амортисьор.
„Беше добър ден, без съмнение“, каза Ожие. „Направих всичко, което можах, така че съм доволен.“
Новият специален етап на рали Сардиния Telti – Calangianus – Berchidda се оказа решаващ – и разрушителен. Нювил не не беше единственият пилот с инциденти. Тримата пилоти на М-Спорт Форд Мартинс Сескс, Джош Макърлийн и Грегоар Мюнстер се оттеглиха още при първото преминаване. Сескс се преобърна при висока скорост, а Макърлийн и Мънстър отпаднаха поради повреда в окачването
Вижте тази публикация в Instagram.
Второто минаване беше още по-драматично. Такамото Кацута (Тойота) и частният пилот Джордан Сердеридис се преобърнаха на един и същи участък. Двамата успяхаа да продължат, макар и да загубиха време.
„Този етап, на който се случиха всички драматични събития, беше много труден“, добави Ожие. „Той е изключително тесен и изключително бърз. Винаги е изненада да видиш толкова много инциденти Tочно там това може да се случи много лесно.“
Вижте тази публикация в Instagram.
От целия този хаос се възползва Сами Паяри. Пилотът на Тойота завърши днешния ден на четвърто място. Зад него беше неговият сънародник и съотборник Кале Рованпера. Шести е Елфин Еванс и Кацута с последните автомобили на Тойота. Топ 10 пилотите от WRC2 Николай Грязин (Шкода), Емил Линдхолм (Шкода) и Йоан Росел със Ситроен.
SPEEEEEEDDDDDD 😮💨#WRC | #RallyItaliaSardegna 🇮🇹 pic.twitter.com/FdhQ7p5s0B
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) June 6, 2025