Хюндай може да пусне четвърта кола до края на сезона. Това намекна Сирил Абитебул. Но според него марката трябва да прецени редица променливи, преди да вземе това решение. Един евентуален допълнителен автомобил ще бъде каран от Дани Сордо.
Хюндай ще отложи решението за пускане на четвърти автомобил в клас Rally1. Корейският производител все още не е напълно доволен от представянето на обновения си модел i20 N Rally1.
Марката имаше трудно начало на сезон 2025 и все още търси първи успех. Автомобилите определено изпитваха затруднения на асфалтовите надпревари в Монтр Карло и Канарски острови, както и на снега в Швеция. Хюндай също така изоставаше в рали Сафари в Кения, което се проведе при много тежки условия
Миналия уикенд Хюндай показа много добра скорост в Португалия. Екипът от Алценау беше близо до победата с От Танак. За нещастие естонецът имаше някои проблеми, заради които отстъпи първото място на Ожие. Световният шампион за 2019 г. спечели 12 от общо 24 етапа. В крайна сметка той финишира втори и записа едва втори подиум от началото на сезона.
„Този уикенд се върнахме към формата, която очакваме от себе си“, заяви Абитебул.
„Бяхме невероятно конкурентоспособни през цялото състезание. От умело водеше атаката ни. Той беше безупречен, след водеше в 15 етапа и взе 12 победи. Той беше човекът, който трябваше да бъде победен.“
„Съжаляваме, че проблемът с надеждността даде победата на Ожие и Тойота. Все пак всички в отбора трябва да се гордеят с усилията си този уикенд“, добави шефът на Хюндай.
Хюндай отдавна обмисля възможността да пусне четвърти автомобил. Миналата година това не се случи. Според Абитебул, все още има вероятност да се допълнителен автомобил в допълнение към трите, управлявани от Танак, Тиери Нювил и Адриен Фурмо.
Тази година Хюндай се изправя срещу поне четири автомобила на Тойота. В избрани ралита машините на японците дори стават пет. Макар че Сами Паяри не носи точки за шампионата при производителите, преднината на Тойота е 55 точки.
Абитебул отказа да изключи възможността за добавяне на допълнителен автомобил в избрани ралита. Той трябва да бъде каран от Дани Сордо. Испанският ветеран кара за Хюндай в португалския национален шампионат. Сордо присъства на рали Португалия миналия уикенд, което беше и кръг от националните серии.
Последното завръщане на Сордо в Световния рали шампионат беше рали Акрополис 2024. Там той завърши на второ място след Нювил. Имаше предположения, че Сордо би могъл да се завърне в Сардиния следващия месец, въпреки че името му отсъства от списъка със заявките
„Все още има шанс за четвърти автомобил“, каза Абитебул.
„Канарските острови бяха шок за отбора. Когато има шок за отбора, това, което трябва да направим, е да се прегрупираме, да помислим и да отложим някои от действията, които бяхме планирали. По-специално трябва да помислиш за най-добрия начин да използваш финансовите ресурси, с които разполагаш.“
„Управлението на четвърти автомобил изисква повече ресурси по отношение на персонала, финансите и логистиката. След Канарските острови си мислим дали управлението на четвърти автомобил беше най-добрият начин за използване на ресурсите- може би, може би не?“, обясни шефът на Хюндай.
„Във всеки случай отлагаме това решение, докато не получим малко по-ясна представа. Честно казано, участието с четири неконкурентни автомобила не помага Първото нещо е да разберем нивото си на конкурентоспособност и всичко останало, което можем да направим в краткосрочен план, за да го подобрим. След това можеш да играеш тактически с четвърти автомобил.“
„Има и случай, в който при повече автомобили ти предстоят повече тестови дни и следователно научаваш повече за гумите Hankook. Мислихме и за този вариант. Това обаче е скъп начин да получиш достъп до повече информация за гумите. Харесва ни да мислим, че можем да стигнем до същия резултат по различен начин“, заключи Сирил Абитебул.
🛫Take off and landing 🛬#RallyPortugal #WRC pic.twitter.com/DWIDGn6UMh
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) May 20, 2025