Себастиен Ожие спечели трета победа за сезон 2019 в световния рали шампионат. Успехът бе двоен за Ситроен, след като Есапека Лапи завърши втори в рали Турция. Последният такъв триумф на френския тим бе в Аржентина през 2015 г.
#RallyTurkey – Final Results
? @SebOgier
?@EsapekkaLappi
?@AMikkelsenRally⏱️https://t.co/kbkvv6vtUn#MichelinWRC pic.twitter.com/PiTB3ILhhn
— Michelin Motorsport (@Michelin_Sport) September 15, 2019
Ожие започна последната отсечка от състезанието с почти 20 секунди аванс пред Лапи
Финландецът бе категоричен още в неделя сутрин, че е страшно бавен с единствена цел да завърши. Андреас Микелсен пък бе свалил изоставането си от французина на под минута.
„Не натисках много, исках да усетя условията в отсечката”, коментира Ожие в началото на деня. „Трябва да съм бърз единствено в пауърстейджа. Там ще се боря за колкото може повече точки.”
Пауърстейджът (Мармарис 2) бе единствената цел за От Танак, който стартира след отпадането си в събота заради техническа повреда. Той не взе резервна гума, за да олекоти максимално автомобила си – с 23 кг. Всичко друго, което бе сметнато за ненужно – включително бутилките за вода на пилота и навигатора му Мартин Ярвеоя – също бе изхвърлено от автомобила. На въпрос дали това не е малко хазартно решение естонецът бе категоричен: „Какво рискувам? Не е кой знае какъв залог дали ще взема нула точки.”
Танак и Лапи бяха толкова бавни в решимостта си да стигнат до края на ралито, че предизвикаха недоволството на Андреа Адамо. Шефът на Хюндай хапливо заяви, че по-бързо кара за неделния пазар и щял да заспи, наблюдавайки развоя на събитията в неделната сутрин.
В крайна сметка целта на Танак бяха петте бонус точки за победа в пауърстейджа, тъй като всеки пункт в битката за титлата е от огромно значение. Той записа време под 5 минути в малко над 7-километровата отсечка и остана най-бърз до края й.
Ожие даде трето време в Мармарис 2 – зад Танак и Тиери Нювил, което означаваше 3 бонус точки. Последните километри от надпреварата бяха проследени доста напрегнато от бокса на Ситроен. В момента, в който французинът пресече финала, Пиер Будар поздрави отбора си с широка усмивка.
„Наистина имахме нужда от много точки – това бе начинът да се върнем в битката за титлата”, коментира Ожие след финала
„Някои места в това толкова тежко състезание са истинска лотария. Отборът ни обаче свърши страхотна работа в тежък за нас момент. Доволен съм, че успяхме да вземем тази победа. Все още изоставаме в генералното класиране за първенството, но значително по-малко, отколкото преди това рали.”
Лапи бе внимателен до края на надпреварата и не си позволи да рискува дори в пауърстейджа. Финландецът води в началото, но отиде втори през втория ден. На финала той дори смяташе, че е спукал гума, но следвал оставените от предходните коли следи, за да завърши.
SS 17 Marmaris 2 PS (7,05 km)
?? It’s a 1/2 for @Citroen @Total WRT, with @SebOgier-Julien Ingrassia wining in front of @EsapekkaLappi-Janne Ferm! It’s our first 1/2 since Argentina 2015! Huge congrats to the whole team for such a comeback on top! The game is still ON! ? pic.twitter.com/3eA5Y5O2JF
— Citroën Racing (@CitroenRacing) September 15, 2019
Микелсен записа подиум, който заедно с петото място на Дани Сордо и осмото на Тиери Нювил позволи на Хюндай не само да запази лидерската си позиция при конструкторите, но и да увеличи аванса си спрямо Тойота.
„Добро рали за нас. Опитахме да се опазим от проблемите и в голяма степен го постигнахме. Доволен съм от резултата ни”, каза Микелсен.
Нювил не бе особено доволен, а и отиде трети в генералното подреждане на шампионата.
„Дадох всичко от себе си, но беше труден уикенд. Има още три ралита, да видим какво ще се случи в тях”, заяви белгиецът.
След рали Турция, 11-ти кръг от WRC 2019, От Танак води при пилотите с 210 точки. Ожие излезе втори със 193, а Нювил е със 180. При екипите Хюндай е с 314, а Тойота – с 295. До края на първенството остават три ралита.
Drivers’ championship standings after #RallyTurkey
1. @OttTanak 210 pts
2. @SebOgier 193 pts
3. @thierryneuville 180 ptsWhat’s next? Wales Rally GB – October 3-6#MichelinWRC pic.twitter.com/Lmn3MPQgFg
— Michelin Motorsport (@Michelin_Sport) September 15, 2019