Начало Други Порше печелят полпозишън, Ауди дебнат в засада

Порше печелят полпозишън, Ауди дебнат в засада

55
0

Порше си осигури полпозишън за прочутото състезание 24-те часа на Льо Ман. Нийл Яни, Марк Лийб и Ромен Дюма ще стартират начело в 83-о издание на класическата надпревара. Зад колата с номер 18 се наредиха другите екипажи с 919 хибрид, кола номер 17 (Уебър/Хартли/Бернхард) и кола номер 19 (Хюлкенберг/Танди/Бамбер)

„Да видим и трите ни коли на първите три места при нашето завръщане е едно добро начало“, коментира квалификацията Дюма. „Важното обаче е състезанието.“

Според Яни пък определено е имало възможност за още по-добро време. При най-добрата му обиколка на пистата все още нямаше достатъчно гума, а освен това той изпревари две коли. Според мнозина без тях марката от 3:15 сек. е щяла да падне.

При сухо, но доста хладно време швейцарецът постигна време от 3:16.887 мин. Теоретично се смяташе, че това време може да бъде подобрено в третата квалификация на тъмно, но никой нямаше интерес да рискува, като всички караха с фокус върху състезанието.

Тимовете решиха да продължат да търсят оптимален баланс, след като тренировката в сряда заради променливите условия не донесе желаните резултати. Отборите работеха главно върху това, да оптимизират използването на гумите. В дългите серии от обиколки най-сериозни впечатления оставиха отново колите на Ауди.

След като в сряда Бен Трелюйер показа класа, вчера в квалификацията Андре Лотерер даде времена в дълга серия обиколки в рамките на 3:21.5 мин, на моменти дори по-добри.

Сравнението на резултатите на Хюлкенберг, Уебър и Яни с тези на пилотите от Ауди бяха близки като времена, но не толкова константни. Очаква се освен това Ауди R18 да пази повече гумите на Мишлен, отколкото Порше 919 хибрид. За сметка Порше изкарваше 14 обиколки с едно зареждане, докато при Ауди и Тойота горивото стигаше за 13.

При Тойота двете TS040 бяха с 2,5 сек на обиколка зад конкурентите от Порше и Ауди, но японците чакат да се възползват от грешки и проблеми на конкурентите. Те се надяват и на променливо време, за да могат да се възползват и от добри стратегически решения.

„В сравнение с Порше бе ясно, че в квалификацията те ще са по-бързи. Особено на правите те бяха явно по-бързи“, обясни Казуки Накаджима. „Нашият приоритет обаче остава състезанието. В квалификацията трябваше да направим колкото се може повече обиколки с гумите, за да получим идея за износването им. Там нещата не изглеждат лошо и очакваме в състезателно темпо да сме по-близо до останалите.“

 

Двете квалификации в четвъртък бяха прекъсвани на три пъти. Първо Дънкън Камерън заби своето AF-Corse Ферари с номер 55 в чакъла на влизане в завоите Порше. Час по-късно пък се запали GTE-Am-Порше с номер 67 след Тертре Руж. Ян Магнусен пък направи сериозна катастрофа след технически дефект в неговия Корвет с номер 63. Той се удари с пълна газ в стената на завоите Порше. Датчанинът бе отведен в медицинския център, където след внимателен преглед се прибра в бокса, за да огледа пораженията по колата си.