Начало Автомобили Прототип на PSA измина 580 км в автономен режим между Париж и...

Прототип на PSA измина 580 км в автономен режим между Париж и Бордо

54
0

Един от четирите автономни автомобила на PSA Peugeot Citroën измина магистралата между Париж и Бордо, за да вземе участие в световния конгрес Intelligent Transport Systems (ITS), който се провежда от 5 до 9 октомври.

Дългият 580 км маршрут бе изминат в напълно автономен режим без шофьор. Автомобилът автономно регулираше скоростта си на движение и сменяше лентите с цел изпреварване, взимайки под внимание другите автомобили, ограниченията на скоростта и инфраструктурата.

През юли 2015 Групата стана първият автомобилен производител, получил съответните разрешителни за провеждане на тестове по обществената пътна мрежа, използвайки четири автономни прототипа. През 2016 броят им ще достигне 15.

PSA Peugeot Citroën работи за развитието на решения и технологии, които да направят автомобила на бъдещето по-умен, за да се подобри комфорта на шофьора и да се адаптира към променящото се клиентско поведение и очаквания. Функциите на автономното шофиране ще спомогнат за намаляване на броя инциденти, свързани с човешка грешка, и ще намали умората на шофьора при монотонни условия на шофиране. Тези проекти скоро ще бъдат приложени в серийни модели, с постепенно разгръщане на функциите, които не изискват шофьорска намеса. 

Коментирайки това уникално постижение във Франция, Карлос Таварес, Председател на управителния съвет на PSA Peugeot Citroën, заяви: „Пътуването, направено от нашия прототип днес, доказа, че автономните автомобили вече не са въпрос на научната фантастика. Това ни въвежда в нова ера за мобилността, която аз смятам за много вълнуваща.“ 

ITS World Congress в Бордо (5-9 октомври 2015)

PSA Peugeot Citroën представя своя aвтономен автомобил и комуникационните си системи „автомобил към автомобил“ и „автомобил към инфраструктура“ по време на 22-я световен конгрес ITS. Tези системи, които предлагат нов източник на информация, използват данните, предавани от други автомобили и инфраструктура, за да подобрят осведомеността за заобикалящата автомобила среда. Идеята е да се подобри безопасността на участниците в движението чрез предвиждане на определени критични ситуации, за да се намали броят на инцидентите.