Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Позната картина в Унгария: Хамилтън и Розберг най-бързи в първата сесия на...

Позната картина в Унгария: Хамилтън и Розберг най-бързи в първата сесия на Хунгароринг

37
0
Люис Хамилтън,Мерцедес,Нико Розберг,Унгария

Люис Хамилтън и Нико Розберг записаха най-добри времена в първата свободна тренировка на пистата Хунгароринг. Разликата между двамата бе едва 0,1 сек, а зад тях на повече от половин секунда трета и четвърта позиция заеха пилотите на Ферари, Кими Райконен и Фернандо Алонсо. В Скудерията определено показват напредък, въпреки че на зелено трасе в петъчния ден Алонсо традиционно се представя добре. Петото място остана за Себастиян Фетел, а десетката се допълни от съотборника на германеца в екипа на Ред Бул, Даниел Рикиардо, заел осма позиция, пилотите на Макларън (Магнусен-шести, Бътън-девети), Жан-Ерик Верн (Торо Росо – седми) и Фелипе Маса (Уилямс).

Унгария посрещна Формула 1 с чудесно време. При ясно и слънчево време пилотите нямаха причини да се оплакват, защото температурите бяха приемливи за трасето край унгарската столица. Още сутринта температурата на асфалта наближаваше 40 градуса, въпреки че тази на въздуха бе едва 23 градуса.

Още от началото екипите започнаха експериментите си с елементи, даващи допълнително аеродинамично притискане, което е изключително важно на Хунгароринг. Уилямс правеха изпитания със задно крило, пригодено за подобни условия, с каквото имаха проблеми в началото на сезона. В Ред Бул пък имаха нов дифузьор, който трябваше да подобри още сцеплението на задната ос.

А сцеплението в Унгария особено в първите тренировки винаги е представлявало проблем, защото рядкото използване на пистата, съчетано с прах, донасян от вятъра са причина пилотите да се оплакват непрекъснато от липсата му. Тази позната картина бе налична в първата свободна тренировка, когато почти без забавяне голяма част от колите се появиха на пистата.

Драма още в първите минути имаше в питлейна, където след инсталационната си обиколка Макс Чилтън се прибираше към бокса на Маруся, когато колата му избухна в пламъци. Маршалите реагираха бързо и потушиха пожара, а механиците на екипа избутаха колата до бокса.

Розберг и Хамилтън започнаха да си разменят водачеството в класирането още от първите минути, като зад тях добри времена даваха и пилотите на Ферари. Зад тях пък се наредиха пилотите на Ред Бул и Макларън, а Уилямс изглежда изпитваха трудности и отстъпваха като темпо дори на състезателите на Торо Росо.

Час след началото Хамилтън бе начело, следван от Розберг, Райконен и Алонсо. Фетел бе пети, но подобно на голяма част от останалите пилоти продължаваше да се бори с баланса на колата си.

След чудесното си представяне в последните три уикенда, в Унгария Уилямс определено имаха затруднения. Тотално различните характеристики на трасето спрямо тези в Австрия, Англия и Германия определено не пасваха на Ботас и Маса. Освен това бразилецът караше с пода от колата, претърпяла преобръщането през таван на Хокенхайм, което определено не му даваше предимство.

Пилотите на Мерцедес нямаха подобни проблеми и освен че водеха с разлика от половин секунда пред съперниците си от Ферари, те бяха и сред най-усърдните на трасето. След първоначалните търсения на баланс, в края на сесията дойде времето за дълга серия от обиколки.

В дългата си серия от обиколки Хамилтън караше с аеро боя под носа и в долната предна част на кокпита, което подсказваше за нов сплитер на потока преди началото на пода.

С напредването на времето и износването на гумите проблемите при спиране за пилотите зачестиха и блокираните колела не бяха особена изненада. Промени в класирането, особено в челото, обаче нямаше, защото пилотите обърнаха внимание на темптото си в дълга серия от обиколки.