Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Падането на температурите в Сингапур е уникално предизвикателство, признават от Пирели

Падането на температурите в Сингапур е уникално предизвикателство, признават от Пирели

48
0
Пирели

Последната надпревара на улично трасе за сезон 2011 г. във Формула 1 ще се проведе този уикенд в Сингапур, като стартът при това е по тъмно: пистата се осветява от 1500 лампи. Състезанието влезе в календара през 2008 г. и вече е известно, че асфалтът е неравен, а сцеплението – много ниско в началото на тренировките, но се подобрява в течение на уикенда. Това всъщност са особености, характерни по принцип за конфигурациите, използващи нормалната пътна мрежа.

За тези условия от Пирели избраха да предоставят на отборите гуми от типовете софт и суперсофт – най-меката смес в гамата им. Същата комбинация бе използвана досега в Монако, Канада и Унгария.

В Сингапур обаче сериозно предизвикателство е фактът, че температурите падат след залез слънце и това влияе на поведението на гумите. Натоварването също не е за подценяване с оглед на факта, че трасето има цели 23 завоя – трасето отстъпва само на Валенсия по този показател (25).

Сингапур е едно ново, уникално и наистина впечатляващо измерение на Формула 1. Събитието е безкрайно специфично и изисква доста различни настройки, така че екипите имат сериозна работа пред себе си. Нашите гуми трябва да се справят на ниво в доста голям диапазон и това е едно от най-големите предизвикателства за нас по време на цялата състезателна година. Много се говори за жегата в Сингапур, но всъщност далеч по-натоварваща е влажността. Това се отразява на гумите, но те така или иначе ще са под сериозен натиск: според някои пилоти тази писта е по-трудна дори от Монако. Вече видяхме, че комбинацията софт/суперсофт предлага различни възможности за стратегии, особено като се има предвид, че най-меката смес се справя наистина чудесно – обясни моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри.