Конфликтът между Алекс Палу и Макларън се разгаря с пълна сила. Двете страни водят съдебна битка заради разваления договор в края на 2023 г. Палу призна, че е бил „предаден“ от Зак Браун, след като Макларън е избрал да вземе Оскар Пиастри като титулярен пилот. В същото време Браун каза, че Палу „никога не е бил първа опция за 2023 г.“ и отрече да е унищожавал доказателства под формата на съобщения в WhatsApp.
Палу подписа тригодишен договор с Макларън през 2022 г. Според него, испанецът трябваше да се присъедини към програмата на британската марка в Индикар. Освен това Палу беше в ролята на тестов и резервен пилот на Макларън в F1
Първоначално Палу опита да се освободи от договора си с Чип Ганаси Рейсинг в средата на сезон 2022. Това обаче не стана възможно, след като отборът активира опцията си да го задържи за 2023 г. Това на свой ред доведе до скандал между Макларън и Чип Ганаси Рейсинг.
След известни спорове, Макларън и Чип Ганаси Рейсинг постигнаха съгласие. Според него Палу трябваше да кара за американския екип през сезон 2023, след което да се присъедини към организацията на Зак Браун.
Макларън интегрира Палу в тима от F1, предоставяйки му работа в симулатора и редица тестове. Освен това испанецът получи бонус в размер на $400 000 заради по-задълбочената връзка с британския тим.
За нещастие, партньорството между Палу и Макларън не продължи дълго. През 2023 г. испанецът избра да подпише нов договор с Чип Ганаси Рейсинг и да развали този с Макларън
Действията на Палу вбесиха Макларън. Екипът заведе дело, в което твърдеше, че решенето на Палу е причинило огромни финансови щети. Първоначалната претенция надхвърляше $30 млн. Впоследствие тя беше намалена до около $23 млн.
Делото между Палу и Макларън започна в края на миналия месец. Двете страни бяха изслушани във Върховния съд в Лондон.
По време на изслушване тази седмица Палу разкри малко повече подробности за цялата ситуация. Испанецът е останал много разстроен от факта, че в Макларън са избрали Оскар Пиастри да кара за тима от F1 през 2023 г.
В своята декларация Палу припомни публикацията в социалните медии от септември 2022 г. Тя потвърди, че австралиецът ще бъде съотборник на Ландо Норис за сезон 2023 във Формула 1.
„Бях много разстроен, притеснен и ядосан, че Макларън подписа договор с друг новобранец, а не с мен“, каза Палу.
Недоволен от очевидния край на надеждите си за F1, Палу се свърза с представителите си в Monaco Increase Management (MIM) и ги приканва да потърсят повече яснота от Зак Браун.
„Помолих MIM да поговори с Зак, за да разбере какво се случва. На 22 септември те разговаряха със Зак, който им каза, че им трябва някой, който да е бърз през 2023 г. […], както и че това няма да повлияе на шансовете ми да вляза в F1.“
Съвсем очаквано, Макларън оспорва, че преговорите са били инициирани от тях.
„Наредих на MIM да съобщи на Макларън че бих се интересувал само от кариера като пилот за тима Формула 1. През октомври/ноември 2022 г. Даниеле ми каза, че е провел този разговор със Зак“, продължи Палу.
„Единствената опция беше да отида в F1. Амбицията ми беше, защото това е най-голямата серия за едноместни болиди в света. „Когато тествах с Макларън[…] Зак ми каза, че ми вярва, че можем да го осъществим и че ще ми даде цялата подготовка, от която се нуждая, за да стигна до F1. Тогава мислех, че е искрен“, добави испанският пилот.
Съмненията на Палу са станали все по-сериозни след вечеря със Зак Браун в хотел „Бивърбрук“, разположен близо до централата на Макларън в Уокинг (MTC). По време на нея американецът е признал, че не той е решил да подпише с Пиастри, а Андреас Зайдл. Германецът ръководеше тима на Макларън в F1 от 2019 до 2022 г.
„Отидох на вечеря със Зак в „Бивърбрук“ близо до MTC“, заяви Палу. „Зак ми каза, че не е било негово решение да наеме Оскар. Каза, че това е било решение на мениджъра на отбора Андреас Зайдл.“
„Зак ми каза, че представянето на Пиастри ще бъде оценено в сравнение с моето за 2024 г. Зак каза, че от негова гледна точка шансовете ми да получа място в F1 не са засегнати от Оскар.“
„Въпреки това знаех, че всичко се е променило. От този момент нататък започнах да съм по-склонен да остана в Чип Ганаси Рейсинг и в бъдеще.“
Apparently, Zak Brown never really wanted Oscar Piastri.
Alex Palou🗣️“I went for dinner with Zak at Beaverbook near MTC. Zak told me it was not his decision to hire Oscar. He said it was the decision of the team manager Andreas Seidl.“
[@Motor_Sport] pic.twitter.com/YGjTlyN4CF
— MV33Racing🏎 (@MV33Racing) October 9, 2025
Палу призна, че е водил телефонен разговор с Хелмут Марко. Австриецът се е интересувал от възможността испанеца да кара за тогавашния отбор на Алфа Таури.
„В медиите се носеха слухове, че Алфа Таури търси пилот за F1 и моето име беше сред споменаваните. През юни 2023 г. се свързах и разговарях по телефона с Хелмут Марко. Хелмут беше отворен към идеята да карам за тях и попита за условията за освобождаването ми от Макларън.“
За съжаление, амбициите на Палу са били туширани от Зак Браун. Американецът е провел разговори с Марко, след което австриецът рязко е спрял интереса си към испанския пилот.
„Зак се обади директно на Хелмут и явно Хелмут му каза, че вече не е заинтересован. Не знам какво се е случило в този разговор, но със сигурност не е помогнало, защото изведнъж Хелмут вече не беше заинтересован“, завърши Алекс Палу.
Същевременно Зак Браун разказа своята версия за случилото се. Американецът категорично отрече Палу да се бил сериозна опция за тима от F1 през 2023 г.
„Никога не съм му казвал, че ще бъде взет под внимание за 2023 г. Имаше известна възможност да се присъедини към F1.“
Браун също така твърди, че подписването на дългосрочен договор с Пиастри, докато Палу е стоял в режим на изчакване е било „план Б“. „План В“ пък е бил свързан с това Палу да заеме мястото на Пиастри, ако австралиецът не успее да отговори на стандартите на отбора. Американецът добави, че присъствието на Палу в отбора е било предварително условие за NTT Data да сключи договор с Макларън.
„NTT започна преговорите, защото знаеха, че Алекс ще дойде в Макларън. Сумата, която бяха готови да платят, се основаваше на факта, че Алекс ще кара за нас“, обясни Зак Браун пред съда.
„Ако имаше по-малко опитен пилот или пилот, който не е толкова добър, цената, която договорихме с NTT, нямаше да бъде толкова висока, колкото в крайна сметка беше. Може би те изобщо нямаше да решат да си партнират с нас.“
„Трябваше да се фокусираме върху представянето на пистата и да търсим нови спонсори. Не можеш да се фокусираш върху това, когато не знаеш кой ще кара една от колите ти.“
Пред съда бяха представени редица съобщения от WhatsApp. В като в едно от тях бившият мениджър на отбора в Индикар Гавин Уорд съобщава на свой контакт, че Макларън изисква от членовете си да използват функцията на WhatsApp за изтриване на съобщенията след седем дни, за да „си пази гърба в случай на съдебни дела“. Тъй като тези съобщения са изпратени след напускането на Уорд, конкретното съобщение може да е свързано с неговото напускане.
Освен това беше показано съобщение, в което Зак Браун казва на получателите да използват WhatsApp и да изтриват разменените съобщения. Едно от съобщенията е от август 2023 г. или точно преди Палу решава да развали договора с Макларън,.
В отговор на твърденията, че е използвал функцията за изтриване на съобщения, за да „унищожи доказателства“, Зак Браун обясни, че използването на функцията за изтриване на съобщения е политика на компанията. Той потвърди още веднъж, че „спазва изискванията за съхраняване на документи, свързани с този случай“.
McLaren is suing Alex Palou for $30M after he stayed with Chip Ganassi. Leaked WhatsApp texts shown in court suggest staff used disappearing messages; Zak Brown says it was company policy and documents were preserved. Palou to testify. #F1 pic.twitter.com/VVlOnXU7FH
— PitWall Pixels 🏎️ (@PitWallPixels) October 10, 2025














