Алекс Палу е бил опция за Уилямс за 2025 г. Това разкри Джеймс Ваулс. Британският специалист е обмислял да привлече трикратния шампион в Индикар, но в крайна сметка се е отказал от тази идея поради няколко причини.
Палу е един от най-добрите пилоти в състезанията с едноместни болиди. Испанецът стана три път шампион в Индикар в рамките на четири години. В края на миналия месец той триумфира и в най-бляскавото състезание от американските серии- Индианаполис 500.
28-годишният пилот се състезава във Формула 3 и Формула 2 в периода 2017-2018 г. След това той изкара една година в Япония, преди да се прехвърли в Индикар. Палу също така кара в IMSA и се включи в миналогодишното издание на 24-те часа на Льо Ман.
През последните години Палу беше свързван с F1. Испанецът беше резервен пилот на Макларън и записа една тренировка за тима в края на сезон 2022. След това той беше свързван и с Уилямс. В крайна сметка обаче Палу остана в Индикар. По-рано този месец испанецът призна, че не желае да отива в F1 и да бъде закотвен в дъното на колоната.
Наскоро Джеймс Ваулс коментира представянето на Палу. Британецът заяви, че трикратният шампион в Индикар е „супербърз пилот“ и дори е бил опция за Уилямс за 2025 г. Но в крайна сметка Ваулс се е отказал от тази идея и подписа със сънародника на Палу Карлос Сайнц. Шефът на Уилямс посочи и причините, поради които трансферът на 28-годишния пилот не се е осъществил
„Палу е супербърз. Имахме го в списъка с опции. Но имаше два проблема“, сподели Ваулс пред Ауто Мотор Унд Шпорт. „С неговия опит той нямаше да бъде евтин пилот. Смятам, че той играе в ценовия диапазон над $5 млн.“
„Също така той нямаше да бъде подпомогнат от тест или петъчна тренировка. Палу щеше да трябва да премине през същата програма като един [Кими] Антонели или [Оливър] Беърман. Те бяха навъртели до 10 000 километра в стари автомобили от F1, преди да дебютират в спорта.“
„Това означава, че той ще трябва да си вземе една година отпуск и да се отдаде изцяло на подготовката. Трудно ми е да си представя, че той би искал да направи това, като се има предвид статутът му“, добави шефът на Уилямс.
Същевременно Фредерик Васьор призна, че също е наблюдавал представянето на Палу още от малките формули. Според французина, испанският пилот е попаднал в отбор, в който не е могъл да блесне.
„Палу беше в грешния отбор във Формула 3. Той не можа да блесне там“, каза Васьор.
„Той вероятно е най-голям пример за това, че резултатите в младежката формула не показват непременно как ще се развие по-късно в наистина бързите автомобили. В началото на 2020 г, той премина в Индикар. След това дойде Ковида и той беше напълно забравен в нашия свят.“
Палу наложи доминация от началото на сезон 2025 в Индикар. Пилотът на Чип Ганаси Рейсинг спечели 6 от общо 9 състезания през кампанията. Миналия уикенд той триумфира в надпреварата на пистата Роуд Америка.
Вижте тази публикация в Instagram.