Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Палу и Херта се отдалечават все повече от F1

Палу и Херта се отдалечават все повече от F1

576
0
Алекс Палу
Алекс Палу, снимка Макларън

Алекс Палу и Колтън Херта се отдалечават все повече от F1. Двамата състезатели признаха, че шансовете един ден да се присъединят към световния шампионат стават все по-малки и по-малки.

Палу е един от най-големите таланти в съвременната ера на моторните спортове. Испанецът спечели две от последните три кампании в Индикар с Чип Ганаси Рейсинг

26-годишният състезател беше резервен пилот на Макларън повече от година и бе свързван с премиване в F1. Отборът от Уокинг обаче реши да заложи на новака Оскар Пиастри. Австралиецът спечели титлата във Формула 2 през 2021 г.

Палу записа една тренировка за Макларън през 2022 г. Испанецът трябваше да се състезава за подразделението на британците в Индикар тази година. В крайна сметка обаче Палу реши да продължи кариерата си в Чип Ганаси Рейсинг и прекъсна връзките си с Макларън. Британският отбор не прие добре решението на испанеца и дори го заплаши със съд.

Палу и Макларън продължават да водят съдебна битка относно договора му за 2024 г. и е малко вероятно скоро отново да работят заедно в бъдеще. Това на практика означава, че шансовете на младия испанец да се състезава в F1 са се изпарили.

„Опитах се. Не се получи. Това е нормално“, каза Палу на медийна конференция на Индикар по-рано този месец.

„Ще се опитаме да спечелим много шампионати, ако можем. Ще се опитаме да се борим за колкото се може повече шампионати, както и да победим в Инди 500“, добави пилотът на Чип Ганаси Рейсинг.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Alex Palou Montalbo (@alexpalou)

Колегата на Палу в Индикар Колтън Херта също бе свързван с F1. Американецът тества с Макларън през 2022 г. Херта бе близо до преминаване в Алфа Таури. В крайна сметка обаче 24-годишният състезател не се прехвърли в F1 заради липсата на суперлинценз

Най-голямата надежда на Херта за влизане в F1 е свързана с новия проект на Андрети и Кадилак, който ФИА одобри за участие в F1. От друга страна, американският екип тепърва трябва да постигне търговска договора с ФОМ и да получи одобрението от 10-те тима на стартовата решетка.

Проблемът със суперлиценза при Херта продължава да се усложнява. Американецът изживява най-лошия си сезон в Индикар през 2023-та, след като се срина до 10-то място в крайното класиране и не записа нито една победа. Макар че е  три години по-млад от Палу, той призна, че шансовете му да стигне до F1 също намаляват.

„Мисля, че това се променя с напредване на времето. Вероятно съм на най-високата възраст, на която може би бих могъл да отида там с друг отбор, освен Андрети“, коментира Херта.

„Нямам какво да съобщя от тяхна страна. Мисля, че целта им все още е да получат отбор от F1 и те все още се опитват да го направят. Ако това се случи, ще трябва да видим какъв е графикът, на колко години ще бъда и къде се намирам в живота си в този момент. За мен наистина основният фокус в момента е Индикар. Нека да видим накъде ще се развият там нещата“, добави пилотът на Андрети.