Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сайнц начело в първата свободна тренировка в Унгария

Сайнц начело в първата свободна тренировка в Унгария

2701
0
Гран при на Унгария 2024
снимка, Пирели

Карлос Сайнц оглави класирането в първата свободна тренировка за Гран при на Унгария в F1. Пилотът на Ферари записа най-бързата обиколка за 1:18.713 мин. Втори и трети на по-малко от три десети спрямо Сайнц се класираха Макс Верстапен от Ред Бул и Шарл Льоклер също с Ферари.

Времето преди началото на първата тренировка в Унгария беше слънчево, сухо и горещо. Температурата на въздуха беше 30 градуса по Целзий, а тази на асфалта- 58. Нагорещената настилка щеше да създаде затруднения за най-меките гуми на Пирели, които се използват този уикенд. Нямаше вероятност за валежи по време на тази сесия. В тренировката участва Оливър Беърман (Хаас).

Първи на горещата писта в Унгария се появи Серхио Перес. Мексиканецът имаше допълнителни компоненти по своя болид за събиране на аеродинамични данни. Уикендът на Хунгароринг ще бъде от голямо значение за бъдещето на Перес в Ред Бул. Опитният мексиканец използва старата спецификация на RB20, докато Верстапен кара новата.

Верстапен поведе след първите опити на пилотите. Нидерландецът записа време за 1:20.715 мин. с гуми софт. Втори на 35 хилядни беше Норис. Постижението на британеца беше с гуми медиум. Трети се движеше Ръсел, следван от Ръсел, Рикиардо, Ботас, Ботас, Цунода, Жу, Магнусен и Окон. Датчанинът блокира спирачките заради горещия асфалт на Хунгароринг. Повечето състезатели използваха медиум, а някои- хард.

Верстапен остана начело след изминаване на 1/4 от откриващата свободна тренировка в Унгария. Времето на трикратния световен шампион беше 1:19.831 мин. с гуми софт. Втори беше Ръсел, следван от Ботас, Хамилтън, Льоклер, Норис, Албон, Гасли, Рикиардо и Цунода. Състезателят на Ферари се бореше със своя автомобил в някои завои.

Верстапен продължаваше да води в класирането с напредване на сесията в Унгария. Ръсел се оплака от поведението на Цунода. Двамата едва не се удариха на правата към втори завой. Строл пък каза по радиото, че автомобилът е „шокиращ’ за каране. Подобно на Ред Бул, Астън Мартин също има много новости в своя болид. Най-много нови компоненти има Заубер

Около 30 мин. преди финала пилотите започнаха да слагат най-меките гуми. Ръсел записа най-бързия тук за 1:19.137 мин. Втори на десета и половина беше Хамилтън. Двамата показваха отлична скорост на пистата в Унгария. В топ 5 влизаха още Албон, Верстапен и Пиастри. Междувременно на пистата имаше кратък период на виртуален сейфти кар заради паднало карбоново парче от някой автомобил.

Пилотите на Ферари сложиха меки гуми във втората половина на откриващата тренировка в Унгария. Льоклер оглави класирането с време за 1:19.011 мин. Няколко минути по-късно Сайнц измести своя съотборник и закова хронометъра на 1:18. 713 мин. Същевременно пистата в Унгария ставаше все по-добра. Магнусен излезе извън пистата и мина през зоната за сигурност. Вчера стана ясно, че датчанинът няма да кара за Хаас догодина.

Льоклер опита да подобри постижението си, но изпусна автомобила си в последния сектор на пистата в Унгария. Верстапен даде второ време, тъй като натрупа пасив спрямо Сайнц в сектор 3. Четвърти беше Ръсел, следван от Жу, Норис, Пиастри, Цунода, Строл и Хамилтън. На последните позиции бяха Гасли, Магнусен, Беърман и Окон.

В последните минути от FP1 в Унгария Верстапен опита да подобри резултата си. Пилотът на Ред Бул беше много силен в първите два сектора, но загуби много време в третия. Така той записа по-слаб резултат от предишния и остана втори. Ръсел пък се оплака и от поведението на Окон.

До края на сесията не настъпиха промени в челото. Сайнц завърши на първо място пред Верстапен и Льоклер. Четвърти и пети се наредиха Ръсел и Жу. Зад тях бяха Норис и Пиастри. В топ 10 влязоха Цунода, Строл и Хамилтън.