Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Перес спечели в Баку пред Фетел и Гасли след драматично отпадане на...

Перес спечели в Баку пред Фетел и Гасли след драматично отпадане на Верстапен и грешка на Хамилтън

4879
0
Люис Хамилтън, Макс Верстапен
Люис Хамилтън и Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Серхио Перес спечели първа победа с новия си тим Ред Бул след драматичното отпадане на съотборника си Макс Верстапен броени обиколки преди финала на Гран при на Азербайджан. Заедно с мексиканския пилот на подиума се качиха Себастиан Фетел (Астън Мартин) и Пиер Гасли (Алфа Таури). Люис Хамилтън сбърка при рестарта след инцидента на Верстапен и финишира последен.

Сухо бе времето за надпреварата по уличната писта в Баку, макар и по-облачно в сравнение с предходните дни. Температурата на въздуха бе 24,4 градуса, тази на пистата – малко над 40 градуса.

Шарл Льоклер поведе чисто на старта, Люис Хамилтън и Макс Верстапен запазиха второто и трето си място. Серхио Перес успя да излезе на четвърта позиция вследствие на битка между Пиер Гасли и Карлос Сайнц. Следваха Фернандо Алонсо, Юки Цунода, Себастиан Фетел, Валтери Ботас.

Джордж Ръсел бе в бокса на Уилямс още във втората обиколка. Британецът сложи най-твърдите гуми.

В третия тур Хамилтън изпревари Льоклер и поведе. Естебан Окон се прибра в бокса, където отпадна. Верстапен все още бе зад Льоклер – на около половин секунда

Хамилтън и Верстапен един след друг даваха най-бързи обиколки. Преднината на англичанина спрямо Шарл варираше от около 0,5 до малко над 0,7 сек. Тримата се откъснаха от Перес – мексиканският пилот бе на над 1,5 сек зад съотборника си в Ред Бул.

В седмата обиколка и Верстапен задмина Льоклер. В следващия тур роденият в Монако пилот загуби още една позиция – от Перес. Хамилтън се движеше на 1,2 сек пред Макс.

Льоклер влезе в пита в 10-ата от 51 обиколки и сложи хард

Цунода стори същото (той бе на седма позиция). При излизането си двамата бяха шести и девети. Верстапен продължаваше да върви на 0,9-1,2 сек зад Хамилтън.

Сайнц бе в пита на Ферари в следващата обиколка. Малко след връщането си на пистата испанецът се изпързаля и излетя от трасето на осми завой. Успя да се върне в надпреварата.

Хамилтън влезе в бокса в 12-ия тур. Веднага след него в пита бе и Ботас. Англичанинът бе задържан за малко, за да пропуснат Гасли. Боксът му бе 4,6 сек. В 13-ия тур и Верстапен смени гумите си и излезе пред Хамилтън. Перес също мина през бокса, той също бе забавен (4,3 сек), но също излезе пред Люис. След тази серия от спирания начело бе Фетел (без бокс) пред Верстапен, Перес, Хамилтън, Строл (също без пит), Гасли, Льоклер, Цунода, Норис, Ботас.

Фетел влезе в бокса в 19-ата обиколка, а Хамилтън почти се залепи за Перес. Верстапен бе на 3,3 сек пред съотборника си.

В 25-ата обиколка – средата на състезателната дистанция – Никита Мазепин излезе от пистата на четвърти завой, но продължи.

Авансът на Верстапен начело достигна и прескочи 4 секунди. Хамилтън бе на 2,7 сек зад Перес

С още един най-бърз тур Макс отиде на 5 секунди пред съотборника си.

В 28-ата обиколка Строл все още не бе спирал в бокса. Той бе на четвърта позиция, следван от Гасли, Льоклер, Фетел, Цунода, Норис, Ботас.

Верстапен продължи да увеличава преднината си – тя достигна 6,8 сек. В 31-ата обиколка Строл катастрофира заради спукана гума. Пилотът слезе сам от кокпита. На пистата излезе кола за сигурност.

Хамилтън води продължителен диалог с рейс инженера си Пийт Бонингтън, докато колоната вървеше зад колата за сигурност

Той обясняваше колко са износени гумите му и че не знае как може да се бори с Ред Бул с тях. Питлейнът бе отворен в 35-та обиколка, но никой от челото не спря. Мик Шумахер спря на излизане от алеята след инструкция от питуола и механиците на Хаас трябваше да го върнат обратно в бокса.

Сейфти карът се прибра в края на 35-ия тур. При рестарта Хамилтън се показа встрани от Перес, но не го изпревари. По-назад Фетел задмина Льоклер. Четирикратният световен шампион спечели още една позиция спрямо Гасли и излезе четвърти.

Верстапен бързо отвори разлика от 3,5 сек. Скоро авансът му достигна 4 секунди. Норис се обади по радиото, че има много вибрации в колата. Британецът бе осми. От питуола на Макларън му каза, че са от предна дясна гума.

Пет тура преди финала на надпреварата Верстапен катастрофира след спукана лява гума. Макс слезе от колата и я изрита преди да притича през пистата, за да се прибере в пита

Отново излезе кола за сигурност.

Хамилтън попита за причината за спуканата гума – дали е износване или Макс е настъпил нещо. През това време рейс контролът реши да спре състезанието и колите влязоха в питлейна.

Беше решено пилотите да формират стартова решетка в реда, в който бяха подредени при спирането на надпреварата. При старта Хамилтън опита да изпревари Перес, но не прецени спирането за първи завой и излетя от пистата. Фетел бе втори, Гасли – трети. Люис се обади по радиото и се извини на отбора си.

Льоклер атакува Гасли и го изпревари. Французинът контраатакува, битката продължи и Пиер надделя, преминавайки финала трети след Перес.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.