Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Перес ще ме държи нащрек, смята Верстапен

Перес ще ме държи нащрек, смята Верстапен

2191
0
Макс Верстапен, Серхио Перес
Макс Верстапен и Серхио Перес; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен сподели, че новият му съотборник Серхио Перес ще го държи нащрек през следващия сезон на Формула 1. Ред Бул обяви привличането на мексиканския пилот в края на миналата седмица. Нидерландският състезател каза, че е разговарял с екипа относно второто място в тима.

„Говорихме, разбира се и дадох честното си мнение. Мисля, че през цялата година бе доста очевидно колко трудно бе на моменти за Алекс [Албон]. Той наистина е страхотен човек и се радвам, че е част от екипа. В крайна сметка обаче решенията се взимат от Хелмут [Марко], Кристиан [Хорнер] и Дитрих [Матешиц]. Знаех какво са определили малко преди да стане публично достояние, но това няма значение.“

„Надявам се, че Чеко ще натиска целия отбор напред, но и ще ме държи нащрек. Винаги е вълнуващо да имаш съотборник, с когото да се бориш. Надявам се също така с един по-конкурентоспособен от началото автомобил да направим нещата по-интересни и трудни за Мерцедес“, заяви Верстапен

Бившият пилот от Формула 1 Гийдо ван дер Гарде е на мнение, че присъединяването на Перес към Ред Бул ще е само от полза за сънародника му.

„Серхио може да помогне на Макс. Скоростта му в състезанията би дала тактическо преимущество на Ред Бул. Същевременно на Макс му е нужен съекипник, който от време на време да го предизвиква. В бъдеще до него ще има пилот в състояние да е по-бърз и това ще е истинско изпитание. Като цяло привличането на Перес бе единственото правилно решение. Според мен Перес ще изнерви Макс, поне в състезанията. По отношение на квалификациите не мисля, че е бърз колкото Верстапен, но разликата ще е минимална.“

„За Ред Бул ще е добре, че ще са в състояние вече да се борят с Мерцедес и с двете си коли. През изминалия сезон на Макс му се наложи да върши това сам. С идването на Перес ще може да се отдели повече внимание на стратегията. А резултатът ще е интересна битка.“

През 2015 г. пък Верстапен бе най-младият дебютант във Формула 1, когато стана пилот на Торо Росо. Последвалата промяна на правилата, изискваща състезателите да са навършили 18 години преди да влязат в Гран при означава, че този рекорд няма да бъде подобрен.

В документален филм на име „Whatever it takes“ (от англ. – каквото и да струва) бащата на Макс Йос Верстапен, мениджърът му Раймонд Вермюлен и Хелмут Марко разказват за този период и как е решено 17-годишният Макс да кара в F1

„По онова време с Макс се свързаха от Лотус, Макларън и Ферари. От Ред Бул се интересуваха от него на много ранен етап“, споделя Вермюлен.

Марко се обажда на Верстапен старши след състезателния уикенд от Формула 3 на Норисринг, където Макс печели всичките три състезания. Двамата обсъждат коя да е следващата стъпка, когато австриецът заявява: „Йос, забрави всичко, отиваме във Формула 1. Мисля, че не получих отговор в продължение на цяла минута.“

Разговорите с Ред Бул се провеждат на Хокенхайм в Германия. Йос Верстапен разказва, че след излизането от Енергийната станция на тима Ники Лауда му се обадил и го поканил да се видят.

„Отидохме в Мерцедес. Там бяха Ники Лауда и Тото [Волф]. Лауда попита: „Какво предлага Хелмут?“ Отговорих му: „Две години в Торо Росо.“ От Мерцедес не можеха да гарантират място във Формула 1.“