Серхио Перес оглави класирането в първата свободна тренировка за Гран при на Щайермарк. Пилотът на Рейсинг Пойнт се класира пред Макс Верстапен (Ред Бул) и Валтери Ботас (Мерцедес).
Температурата на въздуха бе 24-25 градуса, тази на пистата – малко над 42 градуса.
Въпреки че Гран при на Австрия се състоя преди броени дни, част от екипите веднага започнаха работа. Първото време в таблицата бе на Карлос Сайнц десетина минути след началото – 1:07.190 мин. Първоначално обичайно се използваха по-твърдите типове гуми – хард и медиум. Роберт Кубица кара в Алфа Ромео в тази сесия, а Джак Айткен зае кокпита на Джордж Ръсел в Уилямс.
Look who’s taking part in FP1 ?
Robert’s in @Anto_Giovinazzi‘s car for this session@alfaromeoracing #AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/XkmHQ4IY1s
— Formula 1 (@F1) July 10, 2020
Отборите бяха получили предупреждение малко преди началото на сесията от рейс директора Майкъл Маси, че в събота се очаква пороен дъжд и буря. Това може да премести квалификацията за неделя сутринта, ако условията са твърде лоши. Междувременно от Мерцедес казаха още веднъж, че имат решение на проблема, с който се бореха през целия предходен уикенд в Австрия.
Ландо Норис пръв сложи гуми софт. Пилотът на Макларън, който миналата неделя взе първия си подиум във Формула 1, вървеше трети – на 0,220 сек зад излезлия пръв Алекс Албон (1:06.330 мин с медиум).
Близо половин час след началото на тренировката в класирането водеше Макс Верстапен – 1:05.867 мин с медиум. Мерцедес и Ферари бяха започнали работа с хард
Никола Латифи спря в последния сектор и се обади по радиото, че двигателят му просто се е изключил. Сесията бе спряна, докато Уилямс-ът бъде отстранен от пистата. Това отне само пет минути и тренировката бе възобновена.
Problems for @NicholasLatifi ?
He’s pulled onto the grass after losing power#AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/SbS4ufcnn4
— Formula 1 (@F1) July 10, 2020
На този етап само Кими Райконен и Кевин Магнусен все още нямаха записани времена. Албон се обади по радиото, че колата му не е стабилна в бавните завои на пистата, докато Верстапен свали още малко от времето си.
В средата на сесията Шарл Льоклер бе абсолютно сам на трасето с гуми софт
Мина през бокса за бърза настройка на предното крило. Бе с второ време – на 0,077 сек от Верстапен.
Почти след час от 90-те минути за подготовка Люис Хамилтън бе пръв в таблицата с 1:05.208 мин. Веднага след това свали това постижение до 1:05.120 мин като бе с гуми медиум, а междувременно Серхио Перес със софт го изпревари с 0,253 сек.
След това Ботас бе втори (с медиум), а Ланс Строл – четвърти, на малко над половин секунда зад съотборника си.
Във Ферари ускориха работата си по планираните новости и някои от тях пристигнаха на пистата Ред Бул Ринг този уикенд. Себастиан Фетел изпробваше новия под в първата тренировка. Отборът искаше да направи сравнителни изпитания с колата, която използва миналия уикенд, за да определи дали посоката на развитие е правилна.
Kicking up the dust as the teams get some more rubber down around the Red Bull Ring ? #AustrianGP ??#PoweredByHonda pic.twitter.com/aQKNSCzHx3
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) July 10, 2020
Верстапен на свой ред излезе втори – вече със софт, на 0,096 сек зад Перес. 15 минути преди финала на тренировката Перес продължаваше да води пред Макс, Ботас, Хамилтън, Строл, Албон, Сайнц, Гасли, Рикиардо, Фетел.
В края на сесията на пистата бе доста натоварено – липсваха само Латифи и Магнуен (чийто предполагаем проблем бе с батерията). Данил Квят се завъртя, но успя да продължи. Перес остана пръв, следван от Верстапен, Ботас, Хамилтън, Строл, Албон, Сайнц. Топ 10 допълниха Гасли, Рикиардо и Фетел.
? Times, laps, tyres…#AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/tKkZzlmzVF
— Formula 1 (@F1) July 10, 2020