Алан Перман даде първо интервю след като оглави Рейсинг Булс. Британският специалист благодари на Ред Бул за това, че му гласуват толкова голямо доверие. Перман призна, че за момента планът е „да запази нещата такива, каквито са“ и призна, че е бил малко шокиран първоначално като е разбрал за разместванията в ръководството на двата отбора.
По-рано този месец стана ясно, че Кристиан Хорнер напуска Ред Бул с незабавен ефект. Британският мениджър си тръгна от тима, който ръководеше последните 20 години. На негово място застана досегашният шеф на Рейсинг Булс Лоран Мекис.
Повишението на Мекис означаваше, че Алан Перман застава начело на Рейсинг Булс. Британецът има повече от 35-годишен опит в F1. Дълги години той беше част от тима на Бенетон, който след това се казваше Рено, Лотус и Алпин. Преди две години Перман беше уволнен от базирания в Енстън тим заедно с Отмар Шафнауер. След известен период на „gardening leave“, Перман започна работа в Рейсинг Булс
Последната година и половина Перман беше спортен директор на тима от Фаенца. В края на този уикенд той ще запише първия си старт като ръководител на втория отбор на Ред Бул.
Наскоро Перман даде интервю за Моторспорт. В него той разкри, че изобщо не е очаква да се издигне до ролята на тимшеф.
„Имах много реакции на новината, някои свързани с шок, други с гордост“, сподели Перман. „Невероятно е, че те смятат, че съм способен и имам потенциал да водя този отбор. Дълбоко благодаря на висшия мениджмънт на Ред Бул, на Оливер Минцлаф и Хелмут Марко, и, разбира се, на Лоран за това, че ме препоръча, че ме тласна напред, както и за вярата му в мен. Беше страхотна седмица.“
Перман имаше само две седмици, за да стъпи на новaта си длъжност, преди да се отправи към Гран при на Белгия. Той смята, че солидната структура, която Мекис и Петер Байер са въвели и която позволи на отбора да се превърне в по-конкурентна сила в средата на терена, означава, че не е необходимо да се правят сериозни промени.
„Планът за действие е да запазим нещата такива, каквито са. Лоран и Петер свършиха фантастична работа с този отбор през последните 18 месеца. Това доведе до рязко повишаване на конкурентоспособността. И моят план е да продължа да работя по този начин и да запазя отбора в същата траектория, в която досега е бил“, обясни Перман.
„Това е страхотен отбор. Знам, че главните момчета от Ред Бул са изключително доволни от начина, по който се управлява отборът. Те са много доволни от нашата конкурентоспособност. Целта е да бъдем на върха в нашия мини шампионат. Със сигурност водим битка за това и ще я продължим през цялата година.“
„От моя страна това със сигурност ще означава още малко пътувания. Основно съм базиран в Милтън Кийнс. В предишната си роля на спортен директор прекарвах известно време в Италия. Това несъмнено ще означава, че ще разпределям времето си между двете места. Вероятно ще бъда малко повече във Фаенца, където е по-голямата част от екипа.“
Перман смята, че богатият му опит като спортен директор му е дал солидна подготовка за работа на най-високо ниво. Разбира се, британецът подценява предизвикателството да премине от ръководството на екип на пистата към ръководството на две фабрики с над 700 служители
„Мисля, че спортният директор ти дава добра основа. Разбира се, това е много по-голяма роля. Като спортен директор управляваш група от 60 или 70 души. Участваш в комисиите на ФИА. Работиш с ФИА, със стюардите, с наказанията, протестите и други подобни неща. Затова имаме много добра основа и база, за да се заемем с тази работа. Разбира се, това е много по-голяма роля.“
„Ще има много неща, които са нова за мен. Разбира се, аз съм много готов да я поема и съм убеден, че ще свърша добра работа“, добави шефът на Рейсинг Булс.
Преди малко повече от 10 дни Джонатан Уитли поздрави Перман по интересен начин. Шефът на Заубер публикува снимка в профила си в Инстаграм, на която са той и Перман когато служители на Бенетон и има надпис: „Изминахме дълъг път.“ Двамата се познават много добре, след като работиха заедно в Бенетон и Рено повече от десетилетие.
„Израснахме заедно“, каза Перман. „И двамата работихме по автомобила на Михаел. В онези дни аз бях инженер по електроника, а Джонатан беше вторият главен механик. И оттам започна нашето приятелство. Работихме заедно в продължение на много години, в Бенетон, след това в Рено. Разбира се, после той премина в Ред Бул, а сега в Ауди.“
Запитан дали някога е имал амбиции за шеф на отбор като Уитли, който напусна Ред Бул, за да поеме Заубер, Перман отговори така: „Честно казано, не. Бил съм по-скоро технически или спортен човек. Но сега, когато това се случи, му се наслаждавам. Това ще бъде голямо предизвикателство за мен и наистина го очаквам с нетърпение“, заключи ръководителят на Рейсинг Булс.
Вижте тази публикация в Instagram.