Начало Други Пежо 208 Т16 Пайкс Пийк – 875 к.с. и 875 кг

Пежо 208 Т16 Пайкс Пийк – 875 к.с. и 875 кг

358
0
Пежо 208 Т16 Пайкс Пийк

875 к.с. и само 875 кг – в Пежо 208 Т16 Пайкс Пийк инженерите на Пежо Спорт са се развихрили, за да дадат на деветкратния световен рали шампион Себастиен Льоб максимален шанс да се бори в прочутото изкачване Пайкс Пийк. След като показаха как ще изглежда колата, от компанията оповестиха и повече подробности за нея. А в основата на създаването й е имало една-единствена цел: преследването на абсолютната скорост.

Автомобилът ще се състезава в категорията без ограничения.

Въображението е единственият лимит, когато трябва да направиш кола за Пайкс Пийк – коментира водещият проекта инженер Жан-Кристоф Палие. – Конструирането на този автомобил бе изключително изживяване, въпреки че се наложи да вземем предвид фактора време…

Надморската височина, на която се провежда надпреварата, поставя уникални предизвикателства на конструкторите. Двигателят например трябва да „диша“ колкото е възможно по-свободно при толкова разреден въздух.

– При атмосферен двигател на практика губиш 1% мощност за всеки 100 метра изкачване – отбелязва директорът на Пежо Спорт Бруно Фамен.

Стартът на Пайкс Пийк е на 2865 метра надморска височина, а финалът – на 4301 метра. Докато изминат близо 20-те километра на надбягването, отделни агрегати губят до 30% от мощността си. Пежо Спорт обаче са направили всичко възможно това да не се случи на Себастиен Льоб. Техният вариант е вариант на V6 битурбо мотора, създаден за състезания по издръжливост. С 875 к.с. той е по-мощен дори от агрегатите във Формула 1. В същото време теглото е свалено до минимум.

Успяхме да изпилим всичко до 875 кг – обяснява Палие. – Резултатът е истинска магия: постигнахме невероятно и символично съотношение мощност-тегло от 1:1!

В 208 Т15 Пайкс Пийк е вплетена голяма част от ДНК-то на победителя в 24 часа на Льо Ман 908. Опитът от надпреварите за издръжливост е вложен в спирачките, аеродинамиката, задното крило (което всъщност е използвано при първото поколение на 908 Hdi FAP).

– Скоростта по време на изкачването варира от близо 50 до около 240 км/ч, а аеродинамиката играе роля от 100 км/ч – отбелязва Палие.