Начало Други Пежо отлага дебюта на подобрената версия на 9Х8

Пежо отлага дебюта на подобрената версия на 9Х8

93
0
Пежо 9Х8
снимка, Пежо

Пежо отлага дебюта на подобрената версия на 9Х8. Френският производител планира да използва новия прототип във втория кръг за сезон 2024 в WEC на Имола. В момента Пежо продължава подготовка си за новата кампания в световния шампионат за издръжливост.

Пежо записа една трудна кампания през миналата година. Французите изоставаха сериозно от марки като Тойота, Ферари, Кадилак и Порше. Екипът в крайна сметка записа едно трето място в 6-те часа на Монца

Причината за това изоставане беше свързана най-вече с радикалния дизайн на прототипа 9Х8. Той бе коренно различен спрямо всички останали машини от класа на хиперавтомобилите. Основната разлика беше свързана с липсата на задно крило. Това правеше Пежо 9Х8 много силен на правите, но и прекалено бавен в повечето типове завои.

В края на миналата година Пежо обяви, че ще направи някои сериозни промени в концепцията на своя прототип. Това включваше и добавяне на задно крило. Френският екип вече направи няколко теста на новата версия на 9Х8.

По-рано тази седмица техническият директор на Пежо Спорт Оливие Янсони разкри, че френският производител ще участва в надпреварата в Катар със спецификацията, с която участва във финала на миналогодишния сезон в Бахрейн.

Той обясни причините за това решение. Според него, моментът, в който е взето решението за радикално обновяване на Пежо 9X8 с преминаване от еднакви по размер гуми на двете оси към по-тесни предни и по-широки задни, е означавал, че дебютът в Катар на 2 март никога не е бил опция за тима.

„От самото начало знаехме, че няма да успеем да направим хомологацията на ревизирания автомобил още през февруари“, сподели Янсони.

„Причината е ясна. При при този процес на хомологация, правиш така наречения „жокер“. В този случай не можеш да свършиш само половината работа, а трябва да я свършиш изцяло. Това нещо отнема време, тъй като трябва да се увериш, че ефектът от жокера е максимален.“

„Знаем, че нивото на конкуренцията беше много високо през миналата година и ще бъде още по-високо тази година. Затова за за нас е много важно да предложим нещо, което прави ясна крачка напред по отношение на ефективността.“

Пежо не обяви публично решението си за смяна на гумите 31/31 с 29/34. Те бяха използвани от Тойота и Ферари до финала на сезон 2023 в WEC през ноември. Все пак беше известно, че през лятото е имало тестове на Пежо 9Х8 с настоящата спецификация и новите настройки

Отборът на Пежо работи за завършване на новата хомологация до края на март. Така ще може да използва еволюционната версия на автомобила във втория кръг от сезон 2024 в WEC. Той ще се проведе на италианската писта Имола.

„Времевата рамка е колата да бъде готова за състезанието в Имола“, обясни Янсони.

Французинът настоя, че дебютът на ревизирания автомобил няма да бъде отложен за третия кръг на Спа през май.

Янсони допълни, че след първоначалните тестове резултатите са отговаряли на предварителните очаквания.

„Първо трябваше да променим разпределението на теглото на автомобила. Нашият автомобил беше проектиран да има много предно разпределение на теглото, за да върви с гумите 31/31. Затова трябваше да го преместим назад“, каза Янсони.

„Имахме нужда от някои по-леки части по автомобила и да преместим малко баласт, а след това да пренастроим самия аеробаланса. Всичко се определя от избора на гуми, който правим сега.“

Освен аеродинамиката, от Пежо Спорт са направили сериозни промени и в двигателя на прототипа. Именно той беше другата ахилесова пета на отбора през 2023 г.

„Не искаме да разкриваме твърде много подробности за това какво точно правим с жокерите. Всички ние разполагаме с ограничен брой жокери- пет за пълна хомологация. Затова се опитваме да ограничим обхвата на това, което правим до съществените точки за представянето“, завърши Оливие Жансони.

Пежо ще използва два прототипа през сезон 2024 в WEC. Първият от тях- №93- е с екипаж Микел Йесен/Нико Мюлер/Жан Ерик Верн. Пежо №94 е с екипаж Пол ди Реста/Лоик Дювал/Щофел Вандоорн.