Пежо планира поне още един тест на своя хиперавтомобил преди състезанието на Фуджи. Японското трасе ще приеме петия кръг от сезон 2022 в световния шампионат за издръжливост (WEC). 6-часовата надпревара ще се проведе на 11 септември.
Новият прототип на Пежо носи името 9Х8 LMH и дебютира в състезанието 6 часа на Монца по-рано този месец.
Програмата за развитие на автомобила, включва поне един, ако не и два теста преди надпреварата на Фуджи. Това каза техническият директор на Peugeot Sport LMH Оливие Жансони.
„Продължаваме с нашия план за тестване и сме в същия ритъм, както досега. Ще правим изпитания на всеки четири седмици, така че трябва само да ги броите. Развитието продължава“, обясни той.
В Пежо не са ограничени в количеството тестове, които може да проведе с 9X8, тъй като това е дебютният сезон на автомобила.
Едва през втория сезон на производителя влизат в сила ограничения. Според тях са разрешени максимум 20 тестови дни.
Единственото ограничение за новодошлите е, че не могат да провеждат тестове на писта, посещавана от шампионата в рамките на 30 дни преди състезание на съответното трасе.
Жансони обясни, че тестовете ще се провеждат с развойния автомобил, а не с двете шасита, които се състезаваха на Монца.
Тестовият 9X8 навъртя 15 000 км между първото каране на истинска състезателна писта в Арагон през януари и дебюта на производителя в WEC в Монца.
Двата състезателни автомобила, които се появиха за пръв път по време на изпитанията преди Монца, останаха в Европа. Така те не отпътуваха за Япония като част от пакета за морски транспорт на WEC в седмицата след Монца. Вместо това ще бъдат транспортирани със самолет малко преди 6-те часа на Фуджи.
Техническият директор на Пежо Спорт обясни, че е било важно да автомобилите да бъдат готови преди кръга на Фуджи. Тяхното подобряване ще се случи в централата на Peugeot Sport в Сатори, вместо да бъдат загубени за два месеца при тяхното транспортиране.
Мястото на провеждането на тестовете не бе разкрито от Жансони, който спазва политиката на френския производител.
Досега тестовете на Пежо 9X8 се проведоха на пистите Моторланд Арагон, Алгарве, Маникур, Пол Рикар и Каталуния.
Жансони добави, че отборът знае какво да подобри в сравнение с представянето си на Монца. Тогава когато единият автомобил се оттегли, а другият завърши на 25 обиколки зад Алпин. Френският производител успя да се пребори с Тойота и Гликенхаус на легендарното италианско трасе.
„Надявам се, че ще успеем да решим проблемите, които имахме на Монца. Вероятно ще намерим и нови такива“, каза той.
„Това е част от играта, в която участваме. Очаквам да бъде така поне до края на годината.“
Тестовият пилот Джеймс Роситър най-вероятно ще продължи да кара в автомобил № 94 заедно с Лоик Дювал и Густаво Менезес на Фуджи. Британецът се включи в състава на Пежо в последния момент, тъй като титулярният пилот Кевин Магнусен реши да се върне в F1 с тима на Хаас.
A partnership that stands the test of time. @SparcoOfficial
Learn more:
🇬🇧 https://t.co/qeD3BHmU83
🇫🇷 https://t.co/vUS1xYvr1S pic.twitter.com/sJXDeCpXMN— Peugeot Sport (@peugeotsport) July 25, 2022