Начало Други Алпин удържа победата в 6-те часа на Монца

Алпин удържа победата в 6-те часа на Монца

314
0
Aлпин A480
снимка, Мишлен

Алпин удържа победата в 6-те часа на Монца. Легендарната италианска писта бе домакин на четвъртия кръг от сезон 2022 в световния шампионат за издръжливост (WEC). Френският екип не допусна да бъде изпреварен от единия автомобил на Тойота във финалната фаза на надпреварата.

Това бе втори успех от началото на тазгодишната кампания за автомобил №36 с екипаж Никола Лапиер/Андре Неграо/Матю Ваксивиер. Второто място бе за Тойота №8 с екипаж Себастиен Буеми/Брендън Хартли/Рио Хиракава. Последната позиция на подиума бе заето от Тойота №7, карана от Хосе Мария Лопес/Майк Конуей/Камуи Кобаяши.

След старта на състезанието Гликенхаус поведе след като спечели вчерашната квалификация. Американският хиперавтомобил №708 с екипаж Ромейн Дюма/Пипо Дерани/Оливие Пла. Надпреварата на Монца бе дебют за новия прототип Пежо 9Х8. Френският производител се завърна в състезанията за издръжливост след повече от 10-годишно отсъствие.

След изминаване на 1/3 от 6-те часа на Монца, Гликенхаус продължаваше да води пред Тойота и Алпин, които водеха епична битка за местата на подиума. Същевременно и двата прототипа на Пежо имаха проблеми с издръжливостта и натрупаха значително изоставане.

Малко преди преполовяването на надпреварата на Монца се появи кола за сигурност заради инцидент с автомобил от категорията GTE Am, каран от Енрике Чавес Пилотът на TF Спорт Астън Мартин претърпя тежка катастрофа на шикана Варианте Роджия. Португалецът веднага бе откаран в близкия медицински център, където не бяха установени травми.

След рестарта на състезанието на Монца, Гликенхаус поведе пред двата хиперавтомобила на Тойота и този на Алпин. Последните две позиции във висшия клас на WEC бяха заети от Пежо, които продължаваха да страдат от различни проблеми. В клас GTE Pro битката бе между Ферари, Порше и Корвет.

3 часа от началото на 6-те часа на Монца започнаха проблемите за Гликенхаус №708. Американският тим получи наказание преминаване през бокса. а после загуби аванс от близо 50 секунди заради колата за сигурност.

По този начин Оливър Пла не разполагаше с много време, за да навакса изоставането си. За съжаление на него и целия екип на Гликенхаус, повреда в турбото го принуди да се оттегли от състезанието.

Така борбата в челото бе между Тойота и Алпин. Прототипът на френския екип имаше контакт с Тойота №7, който доведе до поражение и спукване на задна дясна гума на автомобила, каран от Кобаяши. Японският състезател трябваше да прекара известно време в бокса, докато механиците поправят неговата Тойота GR010 Hybrid. Случката между двата хиперавтомобила бе определена като състезателен инцидент.

В заключителния етап от 6 часа на Монца, Тойота номер 8 се доближи до Алпин, но нямаше достатъчно време, за да предприеме атака. По този начин френският производител записа втори успех от началото на сезон 2022 в WEC. Подиумът бе допълнен от двата хиперавтомобила на японските им съперници.

Междувременно Пежо все пак успя да стигне до четвъртото място в своя клас благодарение на автомобил №98 с екипаж Густаво Менезес/Лоик Дювал/Джеймс Роситър. Френският производител изостана с 25 обиколки от Алпин. Другият прототип 9Х8, пилотиран от Пол Ди Реста/Жан-Ерик Верн/Микел Йенсен отпадна след като се сблъска с множество технически проблеми.

В клас LMP2 спечели отборът на Realteam by WRT с екипаж Руи Андреаде/Норман Нато/Фердинанд Хабсбург.

Екипът успя да се пребори с Jota №38 на Антонио Феликс да Коща/Роберто Гонзалес/Уил Стивънс. Трети остана екипът на Vector Sport с пилоти Себастиен Бурде/Нико Мюлер/Райън Кълън.

При GTE Pro Корвет спечели първа победа за сезон 2022 в WEC

Американският автомобил с екипаж Ник Танди/Томи Милнър се възползва от проблемите на своите съперници от Ферари Порше. В самия край на 6-те часа на Монца, жълтата кола поведе в своя клас след непланирано спиране в бокса и зареждане с гориво на водещото Ферари №52 на AF Corse. В крайна сметка Корвет №64 финишира пред Ферари №52 с екипаж Антонио Фуоко/Мигел Молина. Третото място бе заето от Ферари №51, пилотирано от Алесандро Пиер Гуиди/Джеймс Каладо.

В клас GTE Am триумфира Порше №77 на Демпси-Протон Рейсинг с екипаж Себастиан Прио/Кристиан Райд/Хари Тинкнел. Второто място зае потеглилият от полпозишън екип на Iron Dames Ферари №85 с екипаж Рахел Фрей/Мишел Гатинг/Сара Бови. На трета позиция завърши Порше на Team Project 1 №46 с пилоти Матео Кайроли/Никола Лютвиер/Микел Педерен.