Начало Лайфстайл Philips, Shell и TNT апелираха за опазване на околната среда

Philips, Shell и TNT апелираха за опазване на околната среда

130
0
Philips,shell,TNT

Трите холандски компании Philips, Shell и TNT демонстрираха добри практики в областта на устойчивото развитие и показаха някои от екоинициативите си в рамките на Седмицата на Холандия – 2010 г., която се провежда под покровителството на Посолството на Кралство Нидерландия в България.

Посетителите на мероприятието имаха възможност да разгледат специализираните щандове на участниците, както и да получат ценни съвети и информация за опазването на околната среда.
Philips представи инициативите на компанията, посветени на устойчивото развитие и свеждането до минимум на въздействието върху околната среда, и призова към конкретни действия и активна гражданска позиция. Компанията гледа на устойчивото развитие през призмата на отделните сектори и си поставя определени цели за всеки един от тях.

Ангажиментът на Philips е да предоставя енергийно ефективни и природосъобразни решения във всички сфери от дейността си. Компанията се стреми към подобряване на екологичните показатели на продуктите през целия им жизнен цикъл, инвестира в екодизайн, зелени технологии и мерки за допълнително намаляване на негативното въздействие върху околната среда. Една от дългосрочните цели на Philips е до 2015 година половината от реализираните продажби на компанията да бъдат от енергийно ефективни продукти.

Изградената специално за събитието сцена е символ на природата и напомня за отговорността, която всички трябва да поемат в името на нейното опазване. Присъстващите имаха възможността да заявяват своя ангажимент към опазването на околната среда, да получат персонална снимка, символ на ангажимента за използване на енергийно ефективни продукти.

Shell отчита, че светът върви към бъдеще с по-малко въглеродни емисии. Затова компанията промени своята стратегия в глобален план и се ориентира към по-висок добив на природен газ, разработване на технологични подобрения в горивата, смазочните материали и биогоривата, така че при тяхното изгаряне да се отделя по-малко количество въглеродни емисии. Не на последно място Shell се стреми да усъвършенства и разшири прилагането на технологията за улавяне и съхранение на въглероден диоксид.

Все по-близо до сърцевината на бизнес плановете и решенията, които Shell взема, се намират безопасността и постиженията в областта на опазването на околната среда и социалната отговорност.

Наред с това компанията ангажира много ресурси, време и енергия в разработването и провеждането на редица екоинициативи, една от които е Shell Eco-marathon, представена на днешното събитие от Shell България. Shell Eco-marathon е ежегодно състезание, чиято цел е да поощри ученически и студентски отбори от гимназии и университети по целия свят да проектират, конструират и тестват екоавтомобили. Победител е отборът, който измине най-голямо разстояние с най-малко количество гориво и най-малко отделени емисии въглероден диоксид.
Тази глобална инициатива има приложение и в България – участници в нея са отборите на Технически университет – София, и Технически университет – Варна. Конструираните от тях автомобили бяха изложени пред публиката, като присъстващите имаха възможност да получат повече информация за техническите им параметри от самите капитани на отборите.

Управителят на водещата компания за експресни доставки TNT Иван Василев посочи социално отговорните практики, които компанията успешно реализира в България от основаването си през 1995 г. През 2007 г. TNT стартира инициативата „Стигни навреме, карай колело“, с която стимулира своите служители да използват велосипеда като алтернатива на автомобила с цел намаляване на задръстванията и вредните емисии CO2 във въздуха. Над 70% от тях са заявили и вече изпълняват своя ангажимент към програмата. Локалната инициатива е част от глобалния проект на TNT Planet me°, който поставя грижата за опазване на околната среда в сърцевината на бизнес стратегията и култура на компанията. От тази година кампанията се пренасочи и към клиентите на TNT под надслов „Мини на чисто, мини на колело“, като им предостави възможността, изпращайки пратките си с TNT, да се качат на оранжев велосипед и по този начин заедно да направят следващата крачка към по-чиста столица, по-чиста България и планета.

По повод Деня на устойчивото развитие Иван Василев връчи на домакина на Седмицата на Холандия – посланика на Кралство Нидерландия Н.Пр. Карел ван Кестерен, както и на официалния гост на събитието – „зелената“ активистка и общественичка Маги Малеева, оранжеви велосипеди, а те от своя страна декларираха съпричастността си към инициативата, като подписаха сертификат за ангажимент и дадоха личен пример, като поведоха символичната велообиколка пред хотел „Хилтън“.