Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пиастри определи състезанието в Бразилия като „тестова сесия“

Пиастри определи състезанието в Бразилия като „тестова сесия“

622
0
Оскар Пиастри, Макларън
Оскар Пиастри, снимка Макларън

Оскар Пиастри анализира състезанието в Бразилия. Пилотът на Макларън го определени като една своеобразна „тестова сесия“, след като той финишира извън зоната на точките и на практика не се бореше за нищо.

Пиастри потегли десети в надпреварата на пистата Интерлагос. Австралиецът се намираше точно пред мелето на първи завой, в което участваха Александър Албон, Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен. Германецът бе заклещен между Албон и своя съотборник, в резултат на което се получи верижна катастрофа. В същото време датчанинът удари задната част на колата на Пиастри, след което се удари в мантинелите

Албон и Магнусен приключиха участието в надпреварата още на първи завой. Хюлкенберг и Пиастри успяха да продължат, макар че бяха с поражения по своите коли. Новобранецът се прибра в бокса и дори очакваше да приключи участието си в надпреварата.

В третата обиколка рейс контролът развя червен флаг. Това позволи на механиците на Макларън да сменят задното крило и да поправят пода на Пиастри. За съжаление, те не успя да сменят повредените спирачни канали на неговата кола.

Тъй като автомобилът на Пиастри прекара известно време в бокса, за да бъдат извършени ремонтните дейности, австралиецът бе зачетен като изостанал с една обиколка и му бе наложен старт от питлейна. Тази съдба сполетя и Даниел Рикиардо. Състезателят на Алфа Таури получи поражения по своята кола, след като излетяла гума удари задната част на неговия болид.

Пиастри завърши едно изключително трудно състезание в Бразилия. Австралиецът остана далеч от зоната на точките и бе затворен с 2 обиколки от победителя Макс Верстапен с Ред Бул.

„Натиснах спирачките за завой №1, погледнах в огледалото и видях нечия гума да лети във въздуха и си помислих, че това не изглежда добре“, каза Пиастри.

„Разбира се, след това получих удар отзад, което бе жалко. Разбира се, нямаше какво да направя в този случай“, продължи пилотът на Макларън. „Когато се класираш на такива позиции, си много по-застрашен от подобни неща. За съжаление, всичко това започна в петък. Тогава допуснах грешка, която ми коства обиколката.“

„Опитах се да остана в състезанието и да науча колкото се може повече, защото това не беше най-лесният уикенд за нас. Благодарение на невероятните усилия на механиците, получих допълнителни 70 обиколки, които иначе нямаше как да направя. Те свършиха невероятна работа и поправиха почти целия автомобил за по-малко от 30 минути. В крайна сметка научих много неща, което ще са ми много полезни при следващото му участие тук“, каза още Пиастри.

Младият австралиец призна, че 70-те тура на Интерлагос да били като една „допълнителна тестова сесия“, което в крайна сметка му е помогнало да събере повече информация

„След спринта имаше някои неща, които исках да опитам да подобря. Честно казано доста експериментирах  с това. Някои неща бяха успешни, други – не толкова.“

„Като цяло много рядко имаш възможност да пробваш такива неща. Разбира се, бих предпочел тази възможност да не се беше появила по време на състезание. Но от друга страна, трябва да се опиташ да се възползваш от нея поради липсата на достатъчно тестове преди или по време на сезона“, завърши Оскар Пиастри.