Начало Избрани Пиер Гасли: Уважението играе основна роля за Хонда

Пиер Гасли: Уважението играе основна роля за Хонда

894
0
Пиер Гасли
Пиер Гасли, снимка Ред Бул Контент Пуул

Пиер Гасли призна, че е научил много важно неща по време на работата си с Хонда. Пилотът на Алфа Таури заяви, че годините на сътрудничество с японците му е помогнало да научи много неща за културата и стойността на уважението.

Френският състезател е в навечерието на петия си пълен сезон в F1. Почти цялата му кариера в този спорт е прекарана с двигатели на Хонда в отборите на Торо Росо, Ред Бул и Алфа Таури.

Връзката на Гасли с японския производител започна в началото на 2017. Тогава той бе изпратен в шампионата Супер Формула, където се състезаваше за Team Mugen, който използваше мотори на Хонда. 26-годишният състезател бе претендент за титлата и завърши на втора позиция, изоставайки с половин точка от шампиона Хироаки Ишиура. Малко след това направи дебюта си в F1 в състезанието на малайзийската писта Сепанг.

„Япония бе прекрасно преживяване за мен във всяко едно отношение“, каза Гасли.

„Не само че натрупах опит в тези серии, но и за мен като човек бе много вълнуващо да опозная тази толкова завладяваща култура.“

„Бях дълбоко впечатлен от ценностите, които има в Япония. Когато се върнах в Европа, споделих на семейството и приятелите си какви аспекти от живота в тази страна трябва да възприемем и тук.“

Въпреки че пилотът на Алфа Таури изпитваше затруднения с комуникацията с инженерите на Хонда, той е научил много неща от дългогодишното си сътрудничество с тях.

„Имах преводач в гаража. За щастие моят състезателен инженер говореше добре английски“, спомня си той.

„Това беше нещо напълно ново за мен. Не ми беше лесно да предам на екипа точно това, което трябваше на колата. Обратната връзка също бе голямо предизвикателство.“

„От работата си с японците научих, че отдадеността, ноу-хауто и страстта са от огромно значение. Но отношенията са напълно различни.“

„Понякога не можеш да бъдеш толкова директен с японец, колкото с французин, англичанин или италианец. Но щом разбереш как да се разбереш с този народ, сътрудничеството се характеризира с ефективност и професионализъм.“

Въпреки че оперативните и комуникационни режими на Хонда в F1 както с Ред Бул така и с Алфа Таури, Гасли омаловажава културните различия, които съществуват между неговия отбори и доставчика на задвижващи системи. Победителят от Монца 2020 вижда себе си като отборен играч. 

„За мен произходът и културата на двигателните техници нямат значение, що се отнася до влиянието на водача“, каза той.

„Виждам себе си като футболист, който е в един тим с десет други играчи. Трябва да се уверя, че се вписвам добре в отбора, за да може всеки да играе добре. Много е важно да създадем положителна среда, в която всички се подкрепят. Един пилот трябва да поддържа морала на отбора.“

Според него ключовата съставка за тази положителна среда е поддържането на чувство на уважение към снабдителя на двигатели на Алфа Таури.

„Уважението играе основа роля за Хонда. Те искат да почувстват, че работата им се оценява и да са включени във всяка стъпка. Мога да разбера всичко това. Може би за това ми е толкова приятно да работим заедно.“

Френският пилот посочи шокиращата си победа на Монца като най-добрият момент от партньорството му с японския производител.

„Най-добрият ми момент с Хонда беше спечелването на състезанието в Монца през 2020. Това беше 50-тата Гран при за нашия отбор с техен мотор.“

„Каквото и да се случва в кариерата ми, спечелих първия си успех в F1 с Хонда. Изпитвам гордост, която никой не може да ми отнеме. Това беше страхотно“, завърши Пиер Гасли.