Начало Избрани Пилоти от F1 не подкрепят новия квалификационен формат

Пилоти от F1 не подкрепят новия квалификационен формат

1863
0
F1 2022 в Бразилия
снимка, Ред Бул Контент Пуул

Пилоти от F1 не подкрепят новия квалификационен формат, който ще бъде изпробван на Имола. Според част от тях не е нужен експеримент, в който спорта ще определя какви гуми ще се използват във всеки един сегмент от сесията.

Тази година бе обявено провеждането на експериментален квалификационен формат. Той ще се проведе по време на два състезателни уикенда от сезон 2023 в F1. Целта на този формат е намаляването на броя гуми, които се използват от надпреварите в Гран при.

Броят на комплектите смеси, с които ще разполага всеки  пилот за уикенда, ще бъде намален от 13 на 11. Също така в квалификацията ще има коренно различен подход спрямо сегашния.

Първоначално планът беше наречен „Ревизиран квалификационен формат.“ Сега той носи името „Алтернативно разпределение на гумите“ и ще бъде използван за първи път в Гран при на Емилия Романя

Понастоящем състезателите от F1 са напълно свободни да избират кои гуми да използват в трите сегмента на квалификацията. Благодарение на тази промяна, те ще са длъжни да използват всички видове смеси. Следователно пилотите от F1 ще карат с твърди гуми в Q1, средно твърди в Q2 и накрая меки в Q3. Ако някоя от сесиите бъде обявена за мокра, то тогава изборът на гуми ще бъде свободен.

В рамките на експерименталния уикенд, състезателите от F1 ще имат достъп до три комплекта хард, четири комплекта медиум и четири комплекта софт. Планът е за квалификацията да има на разположение шест комплекта гуми, а за свободните тренировки и състезанието – пет.

Въпреки това някои пилоти от F1, сред които и Макс Верстапен, не бяха впечатлени от планираната промяна на квалификационния формат.

„Надявам се, че времето в Имола няма да е студено. В противен случай ще бъде доста сложно“, каза Верстапен.

„Това ще важи за абсолютно всички пилоти от F1. Но от друга гледна точка не мисля, че трябва да правим такива неща в квалификациите. Всъщност не виждам полза от този експеримент.“

„По-добре трябва да се уверим, че всички автомобили са близо един до друг и са по-конкурентни, вместо да подправяме нещата по този начин. Лично аз смятам, че новия формат за квалификацията е чисто и просто начин за подобряване на шоуто за зрителите.“

Първата квалификационна сесия за новия сезон беше малко по-близка в сравнение с тази преди една година. Състезателите в челната десетка бяха събрани в рамките на 1.3 секунди, докато разликата между първия и втория бе по-малко от две десети.

Същевременно Серхио Перес не беше по-впечатлен от планираната промяна на провеждането на квалификацията „Мисля, че това е просто за шоуто. Реално нямаме нужда от това“, каза Перес

„Когато видиш квалификацията и колко близко беше събрано полето, осъзнаваш, че наистина няма нужда да променяш нищо. Ще видим дали ни харесва когато го изпробваме. Но все пак не смятам, че има нужда да променяме нещо, което работи добре.“

Шарл Льоклер от Ферари също подкрепи мненията на своите колеги от F1 и заяви: „Не смятам, че има нужда от промяна за това, но нека опитаме и да видим какво ще стане.“