Пилотите на Алфа Ромео не очакват подскачането да се превърне в сериозен проблем. Валтери Ботас и Гуаню Жу не смятат, че този феномен може се превърне в проблем за безопасността през сезон 2022 в F1.
По време на първите продължителни изпитания на новите автомобили, проектирани съгласно ревизирания технически правилник за 2022 г.,отборите, сред които бе и Алфа Ромео, установиха, че автомобилите им подскачат на правата при движение с висока скорост. Поводът за този феномен е новите изисквания за граунд ефект.
Проблемът се оказа неудобен за пилотите и доведе до повреди по пода на автомобилите на редица отбори. В същото време други тимове трябваше да променят настройките си, за да се справят с проблема.
Един от най-ярките примери за проблема е видеоклип на забавен каданс, публикуван от F1. Той показва как главата на Шарл Льоклер подскача в кокпита на неговото Ferrari в края на главната права.
Bumpy road to the top for Charles Leclerc! 🤕#F1 pic.twitter.com/Z6a5e6d3bo
— Formula 1 (@F1) February 24, 2022
Пилотът на Мерцедес и директор на Асоциацията на пилотите в Гран при Джордж Ръсел изрази притесненията си от новия феномен в F1. По време на тестовете той заяви, че „значителното“ понасяне на автомобила от някои отбори може да се превърне в проблем за безопасността. Според него връщането на активното окачване в F1 би решило проблема напълно. Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер смята, че този феномен трябва да се реши преди пристигането на писти като Монако или Баку.
Aлфа Ромео беше един от най-засегнатите отбори в началото на теста на пистата Каталуния. Въпреки това пилотите на тима бяха оптимистично настроени. Те смятат, че проблемът ще бъде разрешен, и бяха сигурни, че няма да се превърне в проблем за безопасността.
„Изглежда, че това е малко предизвикателство за всеки отбор„, каза Ботас.
„Засега не определям това като проблем за безопасността. Това е начинът, по който работи аеродинамиката на автомобила. Факт е, че колкото по-ниско се движиш с автомобила, разполагаш с повече притискаща сила. Ако намериш начин да се чувстваш добре в автомобила, когато се движиш ниско, можеш да имаш известно предимство.“
„Очевидно този феномен създава проблеми, особено при високи скорости и неравности. Така че това е доста интересна нова философия за аеродинамичната част на автомобила. Не мисля, че това ще бъде голяма грижа за нас“, обясни пилотът на Алфа Ромео.
Ботас измина най-малко обиколки от всички титулярни пилоти по време на първия предсезонен тест. Основанията за това бяха повтарящите се проблеми с новия болид на Алфа Ромео, включително този с така нареченото „подскачане.“
„Като отбор трябва да работим по този въпрос и да се уверим, че автомобилът е достатъчно надежден за тези правила. [Това] е същият случай за всеки един отбор“, каза финландският пилот на Алфа Ромео.
„В момента това е голям проблем. Бих си представил, че по време на сезона отборите ще го разберат все повече и повече. Постепенно това ще бъде все по-малък проблем.“
Дебютантът във Формула 1 Гуаню Жу отбеляза подобрението от страна на Алфа Ромео между първия и втория ден от тестовете, докато отборът се опитваше да разреши техническия проблем с пода, за който той призна, че е бил „изненадан„.
„Проблемът все още е налице при почти всички отбори. Изглежда, че това е най-голямото ограничение за екипите“, Просто трябва да намерим начин да го заобиколим, за да си осигурим възможно най-много притискаща сила и да намалим отскачането на правите“, каза Жу.
„Що се отнася до безопасността, не би трябвало да има проблем от тази страна.“
What can we say, it’s love ❤️ pic.twitter.com/sX3QOLgAq2
— Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) March 3, 2022