Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели: Акцентът в последните тестове ще е върху подготовката за първите състезания

Пирели: Акцентът в последните тестове ще е върху подготовката за първите състезания

32
0
гуми,Пирели

Завършващите в неделя тестове в Барселона предоставят на отборите възможността, да направят последните си приготовления за старта на сезона в Мелбърн. Според доставчиците на гуми от Пирели, всички екипи ще използват изпитанията най-вече, за да уточнят настройките, даващи най-добра хармония в работата с техните продукти. За тях е ясно, че колите не спират да се развиват през целия сезон и че колата, която ще триумфира в първото състезание в Австралия не е задължително да е същата, която ще празнува след финала на сезона. Така най-голямото предизвикателство за Пирели се очертава е да успеят да държат темпото на развитие на отборите на решетката.

Всяка нова част по колите, всяко ново крило или който и да е друг елемент, имат влияние върху гумите. Затова е важно преди началото на сезона да се изпитат колкото се може повече параметри на гумите.

Именно това е и главната задача за екипите в Барселона. Повечето от тях работят по финалните настройки на колите си преди първото състезание в Мелбърн. Ще се изпробват реакциите на всички типове гуми с болидите от последно поколение. В същото време повечето отбори умишлено крият своя пълен потенциал. Особено по отношение на гумите всички грижливо пазят своите данни, защото това може да се превърне в най-голямото им предимство срещу конкурентите.

Това бе ясно показано, като в първите осем дни от изпитанията осем различни пилоти се класираха в челото на колоната. Доказателство за това, колко е трудно да се направят генерални заключения. Общо отборите са направили 32 000 км с новите смеси на Пирели преди началото на последните тестове в Барселона.

С изключение на гумите за мокро и интермедията, всички останали типове бяха изпробвани. Гумите медиум, които ще са наразположение в първите три състезания бяха сред най-често използваните в Барселона. За състезанията в Австралия и Китай, освен нея ще се използва и софт сместа, докато за надпреварата в Малайзия, допълнителни ще са твърдите гуми.

Именно заради това за последната серия изпитания в Барселона са доставени 114 комплекта гуми медиум. Освен това налични са 94 комплекта меки, 69 к. твърди и 38 к. супер меки гуми. Ако завали на разположение са 31 чифта интермедия и 14 чифта за дъжд.

Общия брой комплекти за последните тестове са 360. На първите тестове в Херес бяха използвани 181 комплекта, а в Барселона преди седмица 257 комплекта.

Всеки отбор има право на година да използва общо 100 чифта гуми за тестове. За 12-те отбора това прави общо 1200 комплекта. Преди последните два теста за годината, тази седмица в Барселона и изпитанията на Муджело през май, отборите са използвали общо 438 комплекта гуми.

На отборите е разрешено, гумите, които не са използвани на миналите тестове, но са монтирани на джантите, да бъдат докарани на пистата. Така реалното число на продуктите на разположение е по-голямо. В повечето случаи става дума за гуми за мокро.

Барселона е едно от най-добрите трасета за изпитания на гуми. Пистата предоставя различни типове завои, които се взимат с различна скорост. В същото време има и доста бързи завои натоварващи сериозно продуктите на Пирели. Събираните през години данни, които могат да бъдат сравнявани също е от значение.

През изминалата седмица отборите се бяха концентрирали върху развитието на аеродинамиката. Затова се очаква през тази седмица фокусът да е върху гумите, симулациите на състезание и намирането на оптимална стратегия за първото състезание.

„Отборите вероятно ще използват тестовете в Барселона за да се уверят в качествата на гумите, които ще се използват в първите три състезания“, заяви Пол Хембри. Акцентът вероятно ще е върху подготовката за състезанията и доразвиването на колите. Тимовете имат на разположение всички видове смеси.“