Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели предоставя средните по твърдост гуми за Гран при на Италия

Пирели предоставя средните по твърдост гуми за Гран при на Италия

4007
0
Монца, Гран при на Италия, писта
снимка: Пирели

Гран при на Италия ще е последната надпревара от серията от три поредни старта, с която започна втората половина от сезон 2021 във Формула 1

Състезанието се провежда на пистата Монца, наречена Храма на скоростта. За едно от най-бързите трасета в календара, приютяващо домашния им старт, от Пирели ще предоставят трите смеси от средата на гамата си за Гран при. C2, C3 и C4 ще са съответно хард, медиум и софт за уикенда в Италия. Същите типове бяха използвани през последните две години на Монца.

Гран при на Италия освен това ще е вторият старт за сезон 2021, на който ще се проведе спринтова квалификация

Това означава промяна в обичайния брой гуми, които отборите по принцип получават от Пирели. За обичайна надпревара екипите имат налични 13 комплекта сликове. В уикенд със спринтова квалификация те са 12: 2 хард, 4 медиум и 6 софт. Интермедиите и гумите за екстремно мокра писта са съответно 6 и 3 комплекта.

В петък ще се проведе квалификация, която ще определи стартовия ред за спринта. В нея може да се използва само софт. За спринтовата квалификация екипите имат свободен избор на гуми и не е задължително да се спира в бокса. В края й отборите връщат комплекта с гуми, с които са направили най-много обиколки. Правилата по отношение на гумите за неделната Гран при не се променят с едно изключение: не е задължително пилотите в топ 10 да стартират с гумите, с които са преодолели Q2 в петък.

Всичко това може да донесе много неочаквани обрати, което ще направи състезанието изключително интересно. Отваря се и допълнителна възможност за залози, както между приятели така и в някои от известните специализирани и лицензирани сайтове. Някои от тях предлагат атрактивни предложения. Заслужава внимание efbet промо код.

Монца е най-известна с дългите си прави и сериозни спирания

Правите служат на пилотите за охлаждане на гумите, което обаче може да повлияе на прецизността при завиване. Това зависи още от времето, което може да е променливо по това време на година. Предпочитат се настройки с ниско аеропритискане, така че да се използва възможно най-висока скорост на правите.

Използването на така нареченото изтегляне е популярно на пистата, която е домакин на Гран при на Италия. Това вече е водило до абсурдни сцени, при които всички в топ 10 се опитват да стартират възможно по-късно и от по-задна позиция финален бърз опит.

Миналогодишната Гран при на Италия бе спряна заради катастрофа, което я превърна на практика в спринт от 26 обиколки. Тя бе спечелена от Пиер Гасли (Алфа Таури).

„В миналото сме виждали, че на Монца са възможни редица различни стратегии. Спринтовата квалификация вкарва нова променлива в микса: отборите трябва да премислят цялото разпределение на гумите си за уикенда. Основното предизвикателство е задните гуми да не се пързалят и да не прегряват. На това трасе се изисква ниско аеропритискане, което означава, че не са притискани особено много към настилката. Времето също има значение. Проблеми се появяват ако температурите са по-високи“, сподели спортният директор на Пирели Марио Изола.

Метеорологичната прогноза засега сочи някои моменти на облачно време, но без валежи. Минималните температури ще са от 17 градуса и ще достигат до 28-29 градуса.