Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели: Най-важното нещо в спринтовете е пистите, на които се провеждат

Пирели: Най-важното нещо в спринтовете е пистите, на които се провеждат

338
0
спринт в Сао Пауло
снимка, Ред Бул Контент Пуул

От Пирели също коментираха евентуалните промени в спринтовия формат през следващия сезон. Според италианската компания, най-важното нещо в спринтовете е избирането на правилните писти, отколкото изборът на гуми или каквито и е други изменения.

Тази година F1 направи сериозни промени в уикендите със спринтове. Въпреки това, недоволството към този експеримент продължава да се увеличава. Най-неприятният момент бе когато Макс Верстапен спечели третата си световна титла по време на спринтовата надпревара в Катар. Успехът на нидерландеца частично обезсмисли самата надпревара на Лосаил, която се проведе в неделя вечерта

През последните седмици вече започнаха обсъжданията за това какво промени да бъдат направени спринтовите надпревари за догодина. Тук се включва възможността за създаването на собствен спринтов шампионат, който да е напълно самостоятелен.

Предложени са също така обърнати стартови решетки, допълнителни парични награди, промени в правилата за закрит парк и в графика за уикенда. Има и предложения спринтовите състезания да имат различни критерии за гумите.

От Пирели коментираха потенциалните промени в спринтовия формат. Италианската компания твърди, че промяната на правилата за гумите не е начинът да се решат нещата. Според главния инженер Симоне Бера, ключът е спринтовете да се провеждат на писти, които предоставят добри възможности за изпреварване и повече екшън за феновете.

„Не мисля, че трябва да променяме нещо по отношение на дистанцията на спринтовете.  Трябва да е по-добре да се вземе правилно решение. В този случай разположението на пистата може да помогне много“, сподели Бера.

„Най-важното нещо в спринтовете е пистите, на които се провеждат. Имаше някои наистина страхотни надпревари“, продължи главният инженер на Пирели за F1. „Разположението на трасето е наистина важно. Трябва да се изберат такива, на които може да се случи повече екшън. Можем да вземем решения, които да помогнат спринтът да бъде още по-зрелищен.“ Бера посочи Катар като едно от най-успешните трасета за спринтове.

„В Катар имаше високо ниво на деградация. Това повлия на избора на гуми. Честно казано там не разполагахме с наистина силна смес. Имахме С2 и С3, но и двата типа имаха сериозен грейнинг.“

Бера беше скептичен по отношение на това дали ще бъде възможно да се инжектира подобна емоция във всяко състезание чрез по-нататъшни промени в гумите.

„Това не е лесен баланс. Ако има висока деградация, те трябва да се борят повече. Ако има ниска деградация, те могат да натискат повече, но пък няма да има голяма разлика в темпото, защото износването ще бъде еднакво за всички. Това в винаги е комбинация от избор на писта и на смеси. В крайна сметка някои отбори успяват да постигнат по-добри резултати от други“, каза още главният инженер на Пирели.