Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели няма да използва С6 до края на сезона, планира да направи...

Пирели няма да използва С6 до края на сезона, планира да направи промени за 2026 г.

978
0
Пирели, гуми С6
снимка: Венелин Николов

Пирели няма да използва С6 до края на сезона. Италианският производител се отказа от идеята да предостави новата най-мека смес за уикенда в Лас Вегас. От Пирели планират да направят някои промени за следващия сезон и ще работят с пилотите по този въпрос.

Пирели представи гумата C6 този сезон. Новата най-мека смес от гамата беше предназначена предимно за състезанията на улични писти. До момента С6 беше използвана в уикендите в Имола, Монако, Канада и Баку

Редица пилоти, сред които и Макс Верстапен, не бяха впечатлени от най-новата мека смес. Четирикратният световен шампион отправи някои критики към Пирели по време на уикенда в Баку и дори призова С6 да не се използва повече.

От Пирели така или иначе решиха да не предоставят на отборите сместа С6 до края на сезона. Италианският производител дори заяви, че е готов да обсъди недостатъците на сместа с Верстапен и останалите пилоти.

„Мисля, че трябва да поговоря с Пирели и да им кажа да оставят тази гума, защото прави целия уикенд много труден. Нямаш подходяща референция за гумите медиум до началото на квалификацията. Това няма никакъв смисъл“, каза Верстапен тогава.

Съвсем очаквано, тези коментари са стигнали до Марио Изола. Той призна, че все още не разговарял с Верстапен по тази тема. Изола също така потвърди, че С6 няма да се използва до края на сезона.

„Видях коментарите“, каза Изола в ексклузивно интервю за Моторспорт. „Все още не съм имал възможност да говоря с Макс, но ще го направя [по-късно]. Във всеки случай, това не е толкова спешно, защото нямаме намерение да използваме C6 в нито едно друго състезание през тази година.“

Първоначално С6 беше планирана за кръговете по улиците на Сингапур и Лас Вегас. В крайна сметка обаче Пирели промени решението си. Изола обясни Изола, че решението е било взето много преди коментарите на Верстапен.

„Първоначалната идея да я използваме в Сингапур и Лас Вегас беше изоставена, защото енергията в Сингапур е много по-висока. В Лас Вегас температурата също е фактор, който трябва да се вземе под внимание. С C6 може да се получи грейнинг, така че това не беше реална опция.“

Промяната на избора на гуми за Сингапур е напълно логична заради горещия асфалт и трудното трасе, което натоварва сериозно гумите. В Лас Вегас пък случаят е коренно различен. Там температурите на асфалта са много ниски, докато трасето разполага с няколко дълги прави

„Това е вярно“, каза Изола, „но колкото по-мек е съставът, толкова по-ниска е и механичната устойчивост. Tова означава, че е по-лесно да се образува грейнинг, особено при студени условия. Когато говорим за грейнинг, вие увреждате гумата, особено в първата фаза на употреба, когато тя се загрява от одеялата, но все още не е напълно загрята.“

„Тогава сместа е малко по-крехка по отношение на механичната устойчивост. Това означава, че може да се предизвика грейнинг. А ако се предизвика грейининг, то очевидно това може да повлияе на представянето. Ако имате C5, която работи добре без този проблем или с ниско износване, тогава е по-добре да останете с комбинацията C3, C4 и C5.“

„Ако искаме да намерим нещо положително в разпределението на гумите за Баку и някои други състезания, то то е създало известна несигурност по отношение на квалификациите“, обясни Изола. „Някои пилоти искаха да използват C6, други искаха да използват C5. Установихме, че представянето на C6 все пак беше по-добро от това на C5, но не с много – вероятно с няколко десети.“

Това изказване на Изола на практика е противоположно на това на Верстапен в Баку.

„Не, все още беше най-бързата, но понякога по-трудна за използване от пилотите. Тя е малко по-непредсказуема, така че не е никак лесно да извлечеш максималната производителност от C6.“

Изола все пак призна, че Верстапен имаше някои валидни аргументи, които Пирели да използва при разработването на гумите за 2026 г.

„Напълно осъзнаваме факта, че C5 и C6 са много близки в момента. Целта за следващата година е тези две смеси да бъдат малко по-раздалечени, с по-голяма разлика, за да има подходяща позиция за C6“, обясни Изола.

„Това беше първият път, когато използвахме C6 тази година, когато решихме да въведем смес, която е по-мека от C5. Поучихме от това. Знаем, че когато одобряваме смесите за следващата година, те трябва да бъдат различни.“

„Въпросът е, че догодина всички съединения ще бъдат различни, тъй като гумите ще бъдат различни. Но разбирам коментарите на Макс. Те не се различават много от това, което ние сме анализирали, така че не съм в несъгласие с него“, заключи спортният директор на Пирели.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Pirelli (@pirelli_motorsport)