Пирели обяви гумите за надпреварите в Монако и Испания. Двете държащи ще са домакини на седмия и осмия кръг от сезон 2023 в F1.
Тазгодишната кампания в световния шампионат продължава с Гран при на Азербайджан. Надпреварата по улиците на Баку отново ще се проведе в края на месец април, както бяха и случаите през 2018 и 2019 г. Този уикенд се слага край на дългата пауза, започнала от началото на месец април. Причината за тази „дупка“ в графика на спорта бе свързана с отмяната на Гран при на Китай и невъзможността на ръководството на F1 да намери подходящ заместник на събитието в Шанхай.
В началото на месеца Пирели обяви какви гуми ще се използват в Баку, Маями и Имола. Надпреварата на италианското трасе веднага ще бъде последвана от тези в Монако и Испания.
Съвсем очаквано, Пирели ще заложи на най-меките си смеси в Монако (С3, С4 и С5). Събитието в Княжеството ще се проведе на 28 май. Пистата по улиците на Монте Карло е с дължина от 3.337 км и е уникална по свой собствен начин
В Монако гумите на Пирели не са подложени на голямо натоварване, тъй като обиколката е доста по-бавна, отколкото на която и да е друга писта. Освен това асфалтът в Монте Карло не е особено абразивен. Друг интересен факт е, че всяка вечер пътищата се отварят за трафика. Това означава, че върху трасето не се отлага толкова голямо количество гума. В резултат на това пилотите трябва да разчитат в голяма степен на аеродинамичното притискане, като използват най-високите нива, наблюдавани през цялата година.
Here are our tyre selections for the Monaco and Spanish GPs 👀
There’s no track that warrants the softest tyres in our range more than Monaco, the slowest circuit on the #F1 calendar… (1/2)#Fit4F1 pic.twitter.com/NBvzRo8HrO
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 24, 2023
Седмица по-късно F1 ще се насочи към Испания и по-точно Барселона. За разлика от Монте Карло, пистата Каталуния има много по-абразивен асфалт. Заради това Пирели ще предостави на отборите най-твърде смеси от гамата си, а именно С1, С2 и С3. Тази година трасето се връща към предишното си оформление, което се използваше до 2006 г. Това включва премахване на последният шикан и намалена обща дължина на обиколката.
Тази промяна ще направи финалния сектор много по-плавен и не толкова тежък за гумите на Пирели по отношение на сцеплението. Но от друга страна това ще ги подложи на по-голямо странично натоварване по време на последните два бързи завоя (които вече са известни като завои 14 и 15). Температурата на асфалта ще бъде важен фактор по отношение на деградацията. Миналата година температурата на пистата достигна 50 градуса по Целзий, въпреки че състезанието се проведе няколко седмици по-рано.
The removal of the final chicane at Barcelona changes the dynamic – less severity in terms of traction but more lateral stress 📊
The new C1, a step below last year’s C1 which is now C0, is the hardest compound this year. (2/2) #Fit4F1 pic.twitter.com/trMptXbQYn
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 24, 2023