Пирели планира да направи няколко промени по конструкцията на предните гуми. Италианската компания има за цел да намали недозавиването, което не се харесва на редица пилоти от F1, включително Макс Верстапен. Този проблем засяга абсолютно всички съвременни автомобили в световния шампионат.
Новото поколение болиди с граунд ефект бележи отклонение в аеродинамичната концепция от предишните претенденти за Гран при. Това води до различни характеристики и изисквания към гумите на Пирели.
Една от последиците от тази промяна, свързана с увеличаването на теглото е предизвикано от допълнителните функции за безопасност. То е свързано с факта, автомобилите са по-склонни към недозавиване, най-вече при движение с ниска скорост.
Това е нещо, от което редица пилоти не са особено доволни, особено Верстапен. Пилотът на Ред Бул открито признава, че предпочита автомобил с много заострена предна част.
Доставчикът на гуми за F1 Пирели е наясно с проблем. Италианската компания разкри, че за 2023 г. работи по много по-здрава предна смес, която ще помогне за по-добър баланс на автомобилите.
„Вече имаме предвид някои подобрения за следващата година„, обясни ръководителят на Пирели за F1 и автомобилните състезания Марио Изола.
„Миналата година нямахме възможност да тестваме новите гуми с настоящите автомобили. Тогава използвахме болидите-мулета, които бяха малко по-различни.“
„Вече имаме по-добра представа какво да правим с гумите за следващата година. Искаме да подобрим предната част, особено защото имаме много силна задна гума, която генерира малко недозавиване при движение с бавна скорост.“
Изола заяви, че е мулетата, с които са правени тестовете в края миналата година, са били проектирани да се държат като новите модели за 2022 г. , различният начин на създаване на притискаща сила е прикрил недозавиването на машините с граунд ефект.
„Автомобилите-мулета използваха аеродинамичния пакет от 2021 г. , така че този земен ефект не беше толкова важен„, каза той.
„Това, което знаем от настоящите автомобили, е, че те генерират много повече притискаща сила при висока скорост и по-малко при ниска скорост. По този начин балансът е малко по-различен.“
Поптан за това какъв е основният фактор, който предизвиква сегашното недозавиване, Изола отговори:
„Много трудно мога да ви кажа конкретната причина за този проблем.“
„Това, което мога да кажа, е, че когато проектирахме настоящите гуми миналата година, балансът беше базиран на болидите на мулетата. Явно те бяха по-малко недозавиващи.“
„Повечето килограми не помагат. Но всеки знае че това не е критика, а необходимост от тази допълнителна тежест. Теглото на мулетата беше същото като на настоящия автомобил, тъй като помолихме отборите да сложат малко баласт, за да постигнем същото тегло и баланс.“
„Аеродинамичният пакет беше напълно различен. Това е основната разлика в сравнение с настоящите автомобил. Вероятно именно тя ще доведе до повече недозавиване.“
„По-голямата част от това недозавиване се дължи на аеродинамичния пакет. Може да реагираме, като проектираме малко по-различна предна гума за следващата година.. Така искаме да балансираме автомобила малко повече. Сега правим различни тестове със сегашните автомобили“, завърши Марио Изола.
Пирели вече финализира датите, на които ще се проведат тестовете с гумите за 2023 г. Една част от тях бяха на Имола. Очаква се част от екипите да направят изпитания със смесите на пистите Ред Бул Ринг, Хунгароринг и Монца.