Начало Избрани Пирели предоставя новите гуми за мокро на Имола

Пирели предоставя новите гуми за мокро на Имола

860
0
Имола 2023
снимка, Пирели

Гран при на Емилия Романя е шести кръг от сезон 2023 във Формула 1. Състезанието се провежда на Имола. Италианската писта е с дължина 4.909 км и е разположена до едноименния град. Освен Имола, трасето е известно още и с наименованието „Аутодромо Енцо и Дино Ферари.“

Имола е една от класическите писти в календара на F1. Затова тя е по-тясна и с по-малко асфалтови зони за сигурност в сравнение с други трасета. Изпреварванията на Имола са трудни, но и доста зрелищни. Последните години имаше повече брой изпреварвания на пистата заради удължаването на старт-финалната права и използването на системата DRS. В допълнение, трасето празнува своя 70-годишен юбилей

Пирели ще предостави най-меките гуми от гамата си- С3, С4 и С5. Те са съответно хард, софт и медиум. Това е втори уикенд след Баку, в който Пирели залага на най-меките и смеси. Италианската компания също така представя и новите си гуми за мокър асфалт, които не се нуждаят от подгряващи одеяла.

Въвеждането на новата смес е част от процеса на научноизследователска и развойна дейност, договорен между Пирели, ФИА и F1. Така ще се постигне техническата осъществимост, необходима за използването на всички видове гуми без подгряващите одеяла през 2024 г.

Както стана традиция през последните години, Имола приема първия европейски старт за сезона. За разлика от 2022-ра, сега Гран при на Емилия Романя се провежда в предпоследната седмица на май.

Асфалтът на Имола е умерено абразивен. Трасето е сравнително гладко, а страничните и надлъжните сили са балансирани. Притискащата сила и еволюцията на пистата също на средни нива. За разлика от предишните няколко трасета, Имола се използва доста често пред годината както за тестове, така и за състезания от други шампионати и серии.

характетистики на пистата Имола
снимка, Пирели

По време на уикенда в Имола трябва бъде тестван експериментален квалификационен формат. Във всяка от трите квалификационни сесии отборите ще трябва да използват само един тип смес. В Q1 ще се кара само с хард, в Q2 – медиум, а в Q3 – софт.

Така нареченото „алтернативно разпределение на гумите“ ще намали броя на комплектите за сухо време, доставяни от Пирели, до 11. Това е с 2 два комплекта по-малко от тези, които се предоставят  в обикновените състезателни уикенди. Те ще бъдат три комплекта хард, четири медиум и четири софт. Броят на комплектите гуми за мокро остава непроменен- четири комплекта Cinturato Green intermediate и три комплекта Cinturato Blue full wet

Всеки пилот ще има на разположение общо седем комплекта гуми за състезанието в неделя. Тук се включително поне по един от задължителните смеси (хард и софт). От останалите четири налични комплекта един ще бъде върнат след FP1, един – след FP2 и два след FP3.

налягане в гумите на Пирели
снимка, Пирели

„Първият европейски кръг от сезон 2023  ще включва две важни нововъведения по отношение на гумите, И двете имат за цел да подобрят екологичната устойчивост на нашия спорт“, сподели Марио Изола.

„Първият е свързан с квалификацията- на пистата Имола ще тестваме нов регламент. Той изисква от отборите да използват различен тип смес за всяка от трите сесии. В Q1 ще се използват твърдите гуми, в Q2 – медиум, а в Q3 – софт. Това означава намаляване на броя на комплектите сухи гуми, с които разполага всеки пилот за целия състезателен уикенд. Това намалява въздействието върху околната среда, причинено от производството и транспортирането на гумите.“

„Започвайки от тази Гран при, въвеждаме нови гуми за мокро, която няма да изискват използването на подгряващи устройства. Тестовете на писта показаха още по-добро представяне от това на предишната гума Cinturato Blue на мокра настилка, дори и без електрическо загряване. В резултат на проучвания, проведени от Пирели, това е първата конкретна стъпка към използването на гуми без предварително загряване. Накрая решихме да предоставим на Имола нашата гама от по-меки смеси (C3, C4 и C5). Това може да предложи на отборите по-широк набор от стратегически възможности по време на състезанието“, добави спортният директор на Пирели за F1.