Пирели започва разработването на новите гуми, които ще се използват в MotoGP през 2027 г. Италианският производител ще създаде различни продукти от тези, които се използват в WSBK и класовете Moto2 и Moto3. Тепърва ще стане ясно какви смеси ще предложи Пирели, след като стане доставчик в кралския клас.
В началото на месеца стана ясно, че Пирели ще бъде доставчик на гуми в MotoGP след влизането на новите технически правила през 2027 г. Италианците ще заемат мястото на Мишлен. Французите бяха официален партньор на MotoGP от 2016 г. насам. В крайна сметка обаче двете страни решиха да поемат по различни пътища в края на следващата година.
От 2027 г. нататък Пирели ще снабдява с гуми всички класове на световния шампионат по мотоциклетизъм на ФИМ, както и изцяло електрическия шампионат MotoE. По този начин се изпълни желанието на Дорна да има единствен доставчик на гуми за отделните категории
Директорът на Пирели Мото Рейсинг Джорджо Барбие не разкри подробности за самите гуми. Той даде да се разбере, че подходът им за MotoGP ще бъде различен спрямо другите шампионати, в които доставят гуми.
„Както гласи съобщението, все още обсъждаме важни детайли, които не можем да разкрием“, сподели Барбие пред GPOne. „Затова очаквам още дискусии с ФИМ, MSMA и производителите, защото остават още две години до дебюта ни в MotoGP.“
„Мотоциклетите все още трябва да бъдат подготвени и разработени. Има няколко проекти, но все още не съм видял самите мотоциклетите. Ще трябва да се реши кога ще излезем на пистата, с какви ограничения, с какви пилоти и най-вече с какви правила, които Дорна тепърва ще трябва да определи.“
Барбие посочи, че от Пирели ще разработят коренно различни гуми спрямо тези, които се използват в WSBK и дори Moto2 и Moto3. Смесите в тези шампионати са много близки с тези, които се използват на серийните мотоциклети.
„За MotoGP [гумите ще са различни]. Ще трябва да създадем прототипи. Подходът ни определено ще се различава от този на другите производители, тъй като ще използване хиперспециализирани супер прототипи на всяка една писта.“
„Това ще бъде подходът на Пирели- по-индустриален, качествен и цифров. Следователно процесите ще бъдат сходни с тези на гумите, които вече доставяме, а капацитетът на доставките ще бъде различен.“
Барбие посочи, че фокусът на Пирели ще бъде да увеличи максимално „представянето“ на новите гуми.
„Скоростите в завоите в MotoGP и динамиката със сигурност ще бъдат предизвикателство за настоящите гуми, използвани в Супербайк. На този етап няма завършен дизайн на гумите. Не знам как ще изглежда окончателният дизайн. Трябва спокойно да гарантираме, че всеки производител на мотоциклети ще може да се развива надеждно. Едва след това ще се съсредоточим върху представянето, защото за това са ни необходими време и тестове за разработването на тези гуми.“
От 2027 г. Пирели ще доставя гуми в двата най-големи шампионата на две и четири колела- F1 и MotoGP, подобно на Бриджстоун преди години. Така италианците се превръщат в абсолютен монопол в редица състезателни серии
Барбие вярва, че новото начинание в MotoGP „вече е много голямо“ и няма да изисква „огромни усилия“. Той посочи базата от знания, която Пирели има досега в други мотоциклетни шампионати като WSBK, BSB и др.
„Не мисля, че ще е огромно усилие, като се има предвид броят на пилотите и като се имат предвид категориите, в които вече работим – от Супербайк до BSB (Британски Супербайк) и Junior GP в Испания.“
„Усилията вече са много големи. Влизането в MotoGP ще бъде истинския връх в света на прототипите. Когато миналата година влязохме в Moto2 и Moto3, го направихме с гуми, получени от Супербайк, или поне с такива, които вече са на пазара“, заключи директорът на Пирели Мото Рейсинг.
MotoGP : „l’entrée de Pirelli signifie un remaniement complet du jeu de développement“, mais qui a dit ça ?https://t.co/R679WrX7at pic.twitter.com/rgfycjKXK7
— Paddock-GP (@Paddock_GP) March 15, 2025