Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели: Ще продължи да подобряваме надеждността на гумите по отношение на структурата...

Пирели: Ще продължи да подобряваме надеждността на гумите по отношение на структурата им

278
0
гуми на Пирели в F1
снимка, Пирели

От Пирели обещаха да решат проблемите със смесите през последния сезон. Италианският производител обяви, че ще работи върху „подобряването на надеждността на гумите по отношение на конструкцията им“. От Пирели също така приветстваха решението за използване на подгряващи одеяла за гуми и през 2025 г.

Пирели ще доставя гуми за F1 до края на 2027 г. Италианците спечелиха последния конкурс на ФИА за ексклузивен доставчик на гуми в световния шампионат. Пирели успя да се справи със сериозен конкурент в лицето на Бриджстоун. Японците опитаха да се върнат в F1, но в крайна сметка ФИА прие офертата на колегите им от Милано

Италианският производител доставя гуми за F1 от 2011 г. През годините от Пирели са отнасяли много критики заради качеството на техните продукти. Затова бяха положението много усилия, които да подобрят представянето на смесите на пистата и подобряване на тяхната деградация.

Тази година бяха отправени сериозни критики към гумите на Пирели. От това пострадаха най-вече отбори като Хаас, Ферари, Уилямс и др. Като цяло всички тимове не бяха доволни от прекомерната термична деградация и прегряване. Това прави доста трудно намирането на правилните настройки за състезанията.

Високопоставени източници от падока на F1 обявиха гумите за „враг на състезанията“, тъй като пилотите и отборите трябва да прекарват повече време в управление на гумите. Това им пречи да натискат по-силно и да правят повече изпреварвания.

Темата с проблемите гуми на Пирели беше повдигната дори на последното заседание на Комисията за F1 в Абу Даби. По време на него бяха отправени призиви за подобряване на „състезателната способност“ на гумите в бъдеще

На същото заседание също така бе потвърдено, че плановете за премахване на одеялата за затопляне на гуми, използвани от отборите в питлейна и на стартовата решетка за достигане на работна температура на гумите, са отпаднали.

Според главния инженер Симоне Бера, това ще помогне на Пирели да се съсредоточи върху въпроса за подобряване на представянето на гумите.

„Поне сега целта е по-ясна в сравнение с предишните седмици. Знаем, че през 2024 г. трябва да работим и да направим повече развойни тестове, за да произведем ново поколение смеси. Това ще бъде целта ни“, сподели Бера.

„Ще продължи да подобряваме надеждността на гумите по отношение на структурата им. Качеството на смесите ще бъде във фокуса на нашия план за развитие през 2024 г. Най-много ще работим върху намаляването на прегряването в нашите продукти.“

„Искаме да се опитаме да разберем защо през ефектът на прегряване е бил по-силен в сравнение с 2022 г.. Каква е причината за това? След този анализ ще се опитаме да разберем къде да работим, за да подобрим този аспект.“

„Очевидно бихме искали пилотите да могат да натискат колкото се може повече и да не управляват толкова температурата на гумите. Това е нашата цел“, каза още Бера.

Предположенията бяха, че конструкцията на гумите на Пирели е виновна за прегряването. Бера обаче заяви, че според него причината е в използваните смеси

„Не мисля, че това е проблем на конструкцията. Мисля, че понякога имаме коментари за прегряване, но това не е истинско прегряване. Пилотите просто усещат липса на сцепление или влошаване на сцеплението. Понякога просто гумата се разгражда поради износване, грейнинг или по други причини.“

„В миналото се е случвало да има коментари за прегряване, но това не е било истинско прегряване. Имахме няколко състезания, в които забелязахме, че имаме високи температури. Особено задният мост беше засегнат от това нещо.“

„Трябва да разграничим коя е истинската причина. Трябва да работим повече върху сместа за това, което се отнася до прегряването. Можем да променим дори със структурата. Ако имаме по-надеждна гума и ако можем да намалим малко налягането, това очевидно ще помогне дори на ефекта от прегряването.“

„Това ще увеличи и контактното петно, което ще ни помогне да разпределим по-равномерно температурата. Но самата смес не променя всичко- тя трябва да работи заедно със структурата. Ето защо трябва да напредваме и по двете направление- структура и смес.“