Пирели започна тестовете на гумите за 2026 г. Италианският производител изпробва за първи път смесите, които ще се използват след влизането на новите технически правила. Тестът се проведе по-рано тази седмица на пистата Каталуния, като в него взе участие резервният пилот на Астън Мартин Фелипе Другович.
През 2026 г. влизат нови технически правила в F1. Те са свързани както с шаситата, така и със задвижващите системи. Планът е новата генерация болиди да бъдат по-малки, по-тесни, както и по-малко тегло.
Планът е размерът на гумите на Пирели също да бъде намален. Те трябва да останат с 18-инчови джанти, които се използват от 2022 г. насам . Въпреки това размерът им ще бъде намален
От Пирели са се съгласили да намалят ширината на предната гума с 25 мм, а на задната – с 30 мм. Самите гуми също ще станат бъдат с по-малък диаметър. Целта е той да стане 705-710 мм, вместо сегашните 720 мм.
Окончателните технически правила на F1 за 2026 г. все още не са финализирани. Това означава, че окончателното аеродинамично натоварване все още не е определено. От Пирели обаче не искаха да чака твърде дълго, преди да започнат да тестват новите гуми. Затова италианската компания постигна съгласие с ФИА да прави изпитания с модифицирани автомобили от 2023 г.
Всички F1 отбори очевидно желаят да се запознаят от рано с дизайна на гумите за 2026 г. Затова имаше голям интерес теста в Барселона. В крайна сметка Пирели избра това да бъде Астън Мартин. Тимът предостави специален автомобил-муле, който да помогне на италианската компания по време на изпитанието. Шефът на Астън Мартин Майк Крак разкри, че решението за участие на отбора в първия тест е било взето на случаен принцип.
„Имаше процес на подбор – или лотария – защото имаше няколко отбора, които искаха да участват в тази тестова програма. Ние бяхме изтеглени първи, така че сме първите, които правят това“, каза Крак.
Предполага се, че Макларън и Алпин също ще участват в първата партида тестове на гумите за 2026 г. Всички останали отбори в F1 ще имат възможност да се включат по-късно в програмата за развитие на новите смеси на Пирели
Фелипе Другович пръв изпробва дизайна на гумите за 2026 г. Бразилецът беше зад волана на модифицирания Астън Мартин в продължение на два дни и записа поведе от 1000 км пробег.
Междувременно от Пирели признаха, че използването на модифицирани болиди е било доста деликатна ситуация. Така трябва се гарантира, че никой тим няма да получи конкурентно предимство.
„Очевидно от една страна, те [ФИА] не искат да дават предимство на никого. Това е разбираемо“, сподели Марио Изола.
„От друга страна, трябва да разполагаме с автомобили, които да са максимално представителни за ситуацията през 2026 г. Заедно с отборите ще изберем ниво на притискане, което да е представително.“
„Но това е още първият тест. Ще тестваме базовото ниво, за да разберем дали балансът е правилен. Очевидно имаме симулации и тестове на закрито. Вече предоставихме данните от тестовете на закрито на всички отбори, както е обикновено и ще разпространим доклада след теста на всички“, добави спортният директор на Пирели за F1.
It’s debut time for 2026 tyres! Staged at the @Circuitcat_eng , an important milestone towards a new era in F1! 🛞 #Pirelli #Fit4F1 👇https://t.co/gRTtr2KgjF pic.twitter.com/9aVFoJuJf1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 17, 2024