Пистата в Катар продължава своята модернизация. В края на миналата седмица ръководството на Лосаил разкри подробности за мащабната модернизация, която претърпява трасето край Доха. Според тях, Гран при на Катар трябва да се превърне в ежегодната „Световна купа“ в полуостровната държава.
Вижте тази публикация в Instagram.
Катар е едно от последните попълнения в календара на F1. Страната от Близкия изток прие първия си старт от световния шампионат в края на сезон 2021. Катар попадна в графика на F1 заради отмяната на няколко старта от Азия и Австралия. Домакин на събитието бе Лосаил. Пистата е с дължина 5.380 км и се намира недалеч от столицата Доха
Впоследствие Катар подписа 10-годишен договор с притежателя на търговските права на F1 Либърти Медия. Споразумението започна от тази година, тъй като страната прие световното първенство по футбол в края на 2022 г.
През 2021 г. F1 се наложи да се справи с инфраструктурата на пистата Лосаил. Световният шампионат имаше проблеми заради създадени от малките гаражи, проектирани за MotoGP, както и с временните сгради за настаняване на отборите в падока. От ръководството на пистата реагираха на коментарите на F1 и изградиха изцяло нов комплекс от гаражи и чисто нов падок. Организаторите построиха още няколко тунела, за да улеснят достъпа до трасето и построиха още няколко паркинга.
В рамките на модернизацията пистата е напълно преасфалтирана. Въпреки това обаче няма промени в нейното оформление.
По време на строителните работи ще бъдат изградени ново съоръжение за контрол на състезанието и медиен център, както и по-големи гаражи.
„Падокът на F1 е най-съвременният в моторните спортове“, каза главният изпълнителен директор на Катарския автомобилен и мотоциклетен съюз и на пистата в Лосаил Амро Ал-Хамад.
„Не сме оставили камък върху камък. Събрахме много поуки от други трасета по света. Боксовете вече са подходящи за състезания от F1, за разлика от тези, които имахме за MotoGP в миналото. Имаме 50 кутии. Не мисля, че някой друг в календара на F1 разполага с такъв брой боксове.“
„Промените достигнаха и до сградите на екипите. Това е пълна промяна в сравнение с миналото. През 2021 г. имаме само един тунел. Сега разполагаме с до четири тунела, които да обслужват входа и изхода на зрителите“, добави Ал-Хамад.
„Световната купа приключи още през 2022 г. По време на нейното провеждане събрахме много поуки. Всички служби и органи в щата Катар са готови да дойдат и да ни помогнат с всичко, което са събрали през този период. Има много неща, свързани с организацията на влизането и излизането на феновете (и) с мерките за сигурност. Сега всички са много нетърпеливи да споделят опита си с нас. Така ще сме сигурни, че ще осигурим още по-качествено събитие, отколкото беше Световната купа“, каза организаторът на Гран при на Катар.
Първоначалният план беше Лосаил да приеме състезание в края на сезон 2021. След това състезанието в Катар трябваше да се премести на улично трасе в Катар. Но модернизацията на пистата в Лосаил изглежда намеква, че Гран при на Катар ще се провежда тук още дълги години. Според Ал-Хамад, идеята за преместване на състезанието на друга писта все още може да бъде разгледана в бъдеще
„Това беше една от многото идеи, които вече бяхме включили в дневния си ред и е нещо което проучихме. Може би такова нещо ще се случи в бъдеще.“
„Не ви казвам, че това ще стане. Сега сме отворени за много идеи. Не оставяме камък върху камък, но това не е потвърдена новина или нещо подобно“, завърши Амро Ал-Хамад.
Тазгодишното издание на Гран при на Катар ще се проведе в периода 6-8 октомври. Уикендът в Лосаил приема и четвъртия спринтов старт от началото на сезон 2023. Но F1 е само един от многото шампионат, които посещават трасето до Доха. През ноември MotoGP ще се върне на пистата Лосаил, а догодина тук ще има кръг от WEC. Не се изключва възможността Катар отново да приема стартове и от WSBK.
Вижте тази публикация в Instagram.