Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Подозират Макларън и Ред Бул за ротиращи крила

Подозират Макларън и Ред Бул за ротиращи крила

67
0
Дженсън Бътън

Специален технически преглед на предните крила на автомобилите на Макларън и Ред Бул ще направят комисарите на ФИА по време на утрешния ден на пистата Сузука.

Ще гледат дали основните базови плоскости не се въртят около напречна ос, която се пада в предната им част. По този начин те биха могли да променят характеристиките си по време на движение, което е строго забранено от правилата.

Немското списание ауто мотор унд шпорт изнесе информацията. Според нея изглежда, че Ферари са сезирали техническите комисари по време на Гран при на Сингапур. Неколкократно са били забелязани техническите делегати да разговарят с шефа на Макларън Мартин Уитмарш.

Според наблюдатели предното крило променяло ъгъла си на атака по време на движение. На моменти централната му част под носа, която е с дължина 50 см, почти се изправяла. Така се генерира повече въздух към пода на колата. С неговото ускоряване пък се увеличава притискането.

Най-общо казано се търсят същите ефекти, получени чрез използването на огъването на крилото през предишните 2 сезона, в които най-напред бяха отишли от Ред Бул. Техните автомобили бяха по принцип с по-ниска предна част и висока задница, която се притискаше с обдухването на дифузьора.

Самото движение на крилото сега би следвало да става от механизъм в долния край на носачите под носа, който пък при Ред Бул бил удължен в Сингапур именно, за да се подобри работата на системата. Тимът изпита две напълно различни конфигурации преди самото състезание и избра новия вариант.

По-рано през годината списанието ни ClubS1 подробно писа как тимът на Макларън трябваше по изискване на ФИА да удебели дъската под пода на болида в предната част (в зоната под така наречената тавичка за чай), защото този елемент бе изтънен с допустимите за производство 3 мм, а по този начин предно крило слизаше обаче към пистата с цели 5 мм!

Отделихме и специално внимание на новата технология за производство на предното крило на Макларън. При нея основната структура на крилото е нова носеща рамка. Тя се прави от един блок алуминиева сплав, който преди обработката тежи 160 кг, а след нея скелетът е само 3!

Дали започна нова техническа сага или просто се преекспонират редовните слухове за технически нарушения, които текат през почти всеки уикенд, предстои да видим през следващите дни.