Начало MotoGP News Пол Еспаргаро: Последните два сезона в MotoGP бяха най-трудните в кариерата ми

Пол Еспаргаро: Последните два сезона в MotoGP бяха най-трудните в кариерата ми

127
0
Пол Еспаргаро, Хонда
Пол Еспаргаро, снимка HRC

Пол Еспаргаро определени последните си два сезона в MotoGP като най-трудните в своята кариера. Испанецът изкара две изключително тежки кампании в екипа на Репсол Хонда, в които записа само два подиума, въпреки огромните очаквания към него.

По-малкият брат Еспаргаро пристигна в заводския екип в началото на 2021 г. и стана съотборник с Марк Маркес. 31-годишният състезател се представяше доста колебливо през първата част от миналогодишния сезон. През втората половина Еспаргаро подобри резултатите си и дори се качи на подиума в Гран при на Емилия Романя. Това му даде увереност, че той ще може най-накрая да запише първата си победа в MotoGP.

Испанецът направи добро впечатление по време на предсезонните тестове в Малайзия и Индонезия. В първия старт за сезона в Катар Еспаргаро се качи на подиума и дори финишира пред Маркес. Въпреки третото място на пистата Лосаил, той така и не успя да се адаптира към променения мотор RC213V. С напредването на сезона стана ясно, че той ще бъде освободен от Хонда. Японският производител дори спря развитието на неговия мотор и спря да му дава нови части.

В крайна сметка Пол Еспаргаро финишира на 16-та позиция в крайното класиране за сезон 2022 в MotoGP. Испанецът приключи престоя си в Хонда и от следващия сезон отново ще кара мотор на КТМ за отбора на Tech 3.

Състезателят на Tech 3 Gas Gas призна, че се е чувствал заводски пилот на Хонда само през първата си година. Той смята, че 2022 г. е била „напълно излишна“, защото се е сблъсквал с едни и същи проблеми в почти всички рейс уикенди. Испанецът призна, че отношението към в него в КТМ е било много по-добро от това в Хонда.

„Работата в КТМ е по-приятна. Там тествах нови неща дори и във Валенсия“, призна Еспаргаро.

„След последното състезание изпробвах устройството за задната гума и им помогнах да го подобрят. Виждате, че това устройство е от огромно значение през сезон 2022.“

Испанецът сравни начините на работа в Хонда и КТМ.

„Това са различни начини на работа. Мисля, че този, който напускам, е доста сгрешен. Честно казано наистина мисля така. Но от друга страна, в Хонда си работят така. Аз не съм някой, който да им казва как да правят нещата, а съм просто един пилот, който кара мотор. Това е всичко“, допълни Еспаргаро.

„Трудно е да се приеме, но в края на краищата винаги се оказваха на едно и също място. Това не е моята фабрика и това не е моят мотор. Аз съм просто човек, на когото плащат, за да кара. Всъщност в Хонда рядко се вслушват в казано от пилотите и правят каквото си искат.“

„Със сигурност не ми харесваш отношението им към мен. Имам чувството, че си губят времето и парите с мен, защото бих могъл да бъда мотивиран и пълен с енергия, да постигам резултати и да се радвам повече на нещата. Но в крайна сметка не знам дали не го правят, защото не искат, или защото не могат, така че това е моментът, в който се намирам сега.“

По време на уикенда във Валенсия, Еспаргаро изрази разочарованието си от времето, прекарано в отбора на Репсол Хонда. Испанецът бе видимо разочарован, че се разделя с японците по такъв начин.

„Чувствах, че съм заводски пилот на Хонда за една година. Според мен, изминалия сезон бе напълно излишен. Постоянно имах едни и същи проблеми всеки уикенд, всяко състезание и наистина се борих с машината.“

Когато изпитвам затруднения, обикновено това е начинът да намеря решение. Не всички състезатели имат еднакъв стил на каране. Трябва да адаптирате мотора към всеки  пилот. Това е начинът да се подобрите, но случаят не беше такъв“, добави бившият пилот на Хонда.

„Тъжен за тази ситуация, защото мисля, че имам огромен потенциал. Бях един от най-добрите в предсезонната подготовка, а също и в Катар. След това резултатите започнаха да се влошават малко по малко, както и да се появяват все повече проблеми.“

Това е MotoGP. Тук нещата не са постоянно едни и същи. Ако искате да сте на върха, трябва да продължавате да се подобрявате и да правите неща, за да сте по-добри. Да ви кажа честно, това не се случи в моята част от гаража на Хонда.“

Това бе причината да се боря толкова много с мотора на Хонда. В края на краищата не исках да се получи така, защото мисля, че имам огромен потенциал, който се надявам да го покажа в бъдеще.“

Пол Еспаргаро призна, че двата сезона в Хонда са били най-трудните в неговата кариера и добави, че слабите резултати са се отразили и на личния му живот.

„От добрите неща научаваш много, но от лошите мисля, че научаваш още повече, най-вече как да се справяш с лошите и стресови ситуации.“

„Последните два сезона в MotoGP бяха най-трудните в кариерата ми. Мога да кажа, че не е същото да постигаш лоши резултати в нормални цветове на нормален мотор. От друга страна, да постигнеш лоши резултати с тези цветове е много болезнено. Честно казано, това се отразява доста силно на личния ми живот

„Имам две дъщери у дома, които ме гледат постоянно. Затова ми беше трудно да им се радвам, докато постигам тези лоши резултати. Освен това научих, че хубавите моменти трябва да се наслаждават, защото са кратки и бързи, а лошите моменти тук са много болезнени, защото всички те виждат.“

„Надявам се, че през следващата година или две ще дойдат добри неща, на които ще мога да се насладя малко повече“, завърши Пол Еспаргаро.