Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Поне 4 отбора са се свързали с Биното с предложения за работа

Поне 4 отбора са се свързали с Биното с предложения за работа

3984
0
Матия Биното
Матия Биното; снимка: Ферари

Поне 4 отбора от Формула 1 са се свързали с Матия Биното с предложения за работа, докато той чака Джон Елкан да приеме оставката му. Според последните информации във връзка с очакваното напускане на шефа на Скудерията той решил сам да изрази желание да си тръгне, след като не получил недвусмислена подкрепа от президента на Ферари и главния изпълнителен директор на компанията Бенедето Виня. Твърди се, че с оферти към Биното са се обърнали от Алпин, Астън Мартин и неназован топ отбор.

Сагата с освобождаването на Биното започна малко пред финалния кръг от световния шампионат на Формула 1 за сезон 2022 в Абу Даби

В италиански медии се появи информация, че той ще бъде уволнен. Подобни слухове не се разпространяват за първи път. От Ферари направиха кратко опровержение. В Абу Даби самият Биното заяви, че то е било пуснато след него разговор с Елкан.

Информациите за напускането му обаче се върнаха с нова сила няколко дни след Гран при на Абу Даби. Този път опровержение нямаше. Липсата на ясна подкрепа от ръководството на Ферари накарала Биното сам да подаде оставка. Забавянето на официалното съобщение се дължало на преговори за условията по напускането. Очаква се инженерът да е в 6-месечен gardening leave – период, в който продължава да получава заплатата си, но няма право да отиде в друг F1 тим.

Относно това кой може да замести Матия Биното начело на Ферари има различни информации

Според известния журналист Дитер Ренкен слуха, че Фредерик Васьор е почти сигурен за поста вероятно се разпространява от самия Васьор. Възможна причина е несигурност за бъдещето му, след като от Ауди на практика купиха Заубер. Компанията ще превърне тима в свой заводски екип за влизането си във Формула 1 от 2026 г.

В Италия обаче твърдят, че Васьор е постигнал устно споразумение с Елкан, който харесвал французина и го смятал за добър корпоративен мениджър за разлика от инженера Биното. Шефът на настоящия тим Алфа Ромео се ползва със симпатиите още на Шарл Льоклер и неговото обкръжение. Той обаче не може да направи нищо до края на годината. Дотогава има два варианта за Ферари – или Биното да продължи да работи по проекта за 2023 г., или Виня да поеме за малко задълженията му. При втората възможност възникват определени трудности. Смята се, че заедно с Биното може да си тръгнат още няколко души от техническия департамент на Ферари. Става дума за инженери на сериозни позиции. Това би затруднило сериозно усилията на Скудерията да надгради тазгодишното представяне и да се бори за титла.

Множество имена вече бяха спрягани за поста шеф на Ферари във Формула 1. Сред тях бяха тези на Андреас Зайдл от Макларън, Франц Тост (Алфа Таури), дори бившият технически шеф на Скудерията Рос Браун

Снощи Браун заяви, че ще сложи край на F1кариерата си с напускането поста спортен директор на Гран при от страна на Либърти Медия. Говореше се също така за Герхард Бергер – бивш пилот на Ферари и настоящ шеф на немския шампионат за туристически автомобили. Според Ренкен и други източници хора на италианския тим са обходили на практика целия падок, предлагайки ръководния пост в Маранело на кого ли не. Включително на Кристиан Хорнер. Отговорът навсякъде бил любезно, но твърдо „не“ заради „вероятно наложителното местене и отровната чаша, която представлява най-високият пост в Скудерия Ферари“. В Италия се опасяват, че е възможно връщане към 2014 г. Тогава Стефано Доменикали подаде оставка през април. На мястото му бе назначен Марко Матиачи поради липса на по-добри алтернативи. Като цяло подобна промяна няма да се отрази добре на тима, написа още Ренкен.

„Петият преструктуриращ период на Ферари от 2008 г. насам ще започне през втората половина на 2023 г.“

„Ето защо периодът, през който ще важат настоящите правила – до края на 2025 г. – може да бъде отписан от тифозите. Междувременно Елкан ще бъде разсейван от разправии и искания от страна на други клонове на семейния бизнес, включително автомобилният гигант Стелантис и футболният клуб Ювентус. Чудите ли се още защо F1 почти не го забелязва?“