F1 отчете сериозен срив на популярността си в интернет пространството. Според проучване на Buzz Radar, популярността на световният шампионат се е сринала с доста сериозни темпове през 2023 г. Основният фактор за това е тоталната доминация на Ред Бул от началото на сезона.
Днес компанията за социално разузнаване на моделите на социалните медии Buzz Radar публикува интересна статистика. В нея се вижда как настоящата кампания е предизвикала драматичен обрат във впечатляващия растеж на F1 през последните години.
Днес бе публикувано проучване на този казус, озаглавено „Достигнахме ли пика на F1?“ Анализът на Buzz Radar показва, че бумът през 2022 г. , подсилен от драматичната борба за титлата през 2021 г. и новите правила за автомобилите, може да отбележи най-високата точка на интерес към F1 за известно време
Компанията използва комбинация от човешки анализ и данни от изкуствен интелект, за да разгледа подборно популярността на F1 в социалните медии през последното десетилетие, включваща анализ на 70 милиона публикации на фенове. В крайна сметка се установява, че шампионатът е претърпял първия сериозен спад на интереса от известно време насам.
Данните на Buzz Radar сочат, че споменаванията на F1 в социалните медии са намалели със 70.2% през първите пет месеца на тази година в сравнение със същия период на 2022-ра. В същото време новите последователи са намалели с 46,29%, а обхватът в социалните мрежи – с 64,10%.
Formula 1 reverses social media gains amid lack of title fight. Viewers are just bored of a single team dominance, at least the data is suggesting #F1 pic.twitter.com/0qpagPZmGg
— Arjun Mody 🇮🇳 (@arjunmody01) September 28, 2023
„При сравнение на данните между 2022 г. и 2023 г. бяха установени значителни спадове в общите споменавания на F1, както и мрачни цифри в ръста на новите последователи на с висок профил“, се казва в доклада на Buzz Radar.
„Обхватът на съдържанието, свързано с F1 в различните социални платформи също е намалял. Това е в рязък контраст с устойчивия напредък, наблюдаван преди година. Но намаляващият брой е само една част от цялата история.“
„Социалните данни от 2023 г. също така дават представа за фундаментална промяна на местата, където се говори за F1. Има забележим ръст в използването на негативни прилагателни, свързани със спорта. Думи като „скучен“ и „досаден“ сега се превръщат във високочестотни дескриптори, измествайки някогашните положителни думи като „интересен“ и „вълнуващ.“
Докладът на Buzz Radar смята, че причината за този спад е свързан с доминацията на един отбор- Ред Бул. Австрийците спечелиха почти всички стартове през последните 12 месеца. Изключение правят Гран при на Сао Пауло 2022 и тазгодишната надпревара в Сингапур, която бе спечелена от Карлос Сайнц (Ферари)
Вярва се, че има пряка връзка между близостта на борбата за титлата във F1 и това доколко тя привлича феновете да следят спорта. Последният случай, в който Формула 1 отбелязва такъв спад, е през 2018 г. Тогава Люис Хамилтън спечели пета световна титла.
„2016 г. беше сезонът, за който се говореше най-много до края на 2021-ва. Това е въпреки всички фактори, които допринесоха за това – поглъщането на Либърти, Drive to Survive и локдауна. Всъщност борбата между [Нико] Розберг и Хамилтън беше доста близка. Шампионатът беше решен с разлика от само пет точки. В периода 2018-2020 г. , докато Хамилтън доминираше, интересът беше в застой. През сезон 2021 г. той отново нарасна значително. Това бе най-близкият шампионат от 2016 г. насам.“
„Сезоните 2016 и 2021 бяха решени в последното състезание. 2022 г. продължи да се носи на вълната на близката битка в края на 2021. Сега обаче отново виждаме резултата от доминацията на един пилот. 2023 г. е на път да продължи да губи интереса в социалните мрежи. Този модел ще продължи докато състезанията не станат отново по-близки.“
В сравнение с други водещи спортове F1 остава с голям рейтинг, въпреки че се провежда само 22 пъти в годината.
„Между 2016 г. и 2022 г. F1 увеличи нивата на „разговори“ с 80%. По този показател я изпреварват само индийската Висша лига (208% ръст) и Шампионската лига на УЕФА (112% ръст)“, се казва още в документа на Buzz Radar.
„Забележително е, че F1 успява да постигне това, въпреки че е домакин на най-малко събития в сравнение с други спортове. През 2022 г. се провеждат 22 състезателни уикенда от F1 в сравнение с 285 мача от НФЛ, включително Супербоул, който всяка година е едно от най-обсъжданите спортни събития в света. „Единствената година, в която ръстът се забави, е 2018 г. Най-големият ръст е през 2021 г. , когато шампионатът спечели около 14 млн. нови последователи в различни канали. Това превръща F1 в най-бързо развиващите се социални канали от всички големи спортове за този период.“