Начало Избрани Порше: Интересът към F1 ще повлияе на решението ни да продължим във...

Порше: Интересът към F1 ще повлияе на решението ни да продължим във Формула Е

1684
0
Порше Формула Е
снимка, Формула Е

През следващата година Порше ще реши дали да остане във Формула Е след текущия си ангажимент до 2023-2024. Според немския производител интересът към F1 ще повлияе на решението дали компанията ще продължи своето участие в електрическия шампионат. 

Порше се присъедини към Формула Е през 2019 и все още няма записана победа в сериите. Паскал Верлайн пресече карирания флаг на първа позиция в първото състезание на мексиканската писта Пуебла, но бе дисквалифициран поради неправилно декларирани гуми. През това време яростният съперник от Щутгарт Мерцедес също се присъедини в шампионата и спечели титлата при пилоти и отбори.

Според новия вицепрезидент на Порше Томас Лауденбах отборът не се е представял на нужното ниво. Тимът завърши на осма позиция и спечели само два подиума, дело на Паскал Верлайн и Андре Лотерер.

„Постиженията ни не са толкова добри, колкото искаме. Това е факт. Целта ни е да печелим състезания и да сме претенденти за титлата“, заяви Лауденбах.

Откакто Порше се присъедини към Формула Е, останалите немски производители обявиха, че си тръгват от шампионата. Първо това обявиха от Ауди и БМВ, а след края на последния сезон бяха последвани от Мерцедес. В момента германците са ангажирани със сериите до края на сезон 2023-2024. Това ще бъде втората година с новите Gen 3 болиди с мощност от 470 к.с. и наподобяващи делта крило.

Томас заяви, че Порше ще започне да оценява представянето си, за да остане във Формула Е след този срок.

„За нас е ясно, че в определен етап ще вземем решение за бъдещето на нашия ангажимент в електрическите серии. През следващата година ще стане ясно дали ще искаме да го продължим. Интересът към F1 ще повлияе на решението ни да продължим във Формула Е“, каза Лауденбах.

Тази новина идва на фона на нарастващото очакване за завръщането на Порше в F1 през 2026. Тогава ще навлязат новите разпоредби за двигателите, а от Фолксваген Груп са взели участие в последните дискусии за задвижването заедно с ФИА и сегашните производители.