Начало Formula E News Порше остава част от Формула Е до 2030 г.

Порше остава част от Формула Е до 2030 г.

83
0
Порше и Формула Е
снимка, Порше

Порше остава част от Формула Е до 2030 г. Германците стават третият производител след Нисан и Ягуар, който потвърди ангажимента си в световния електрически шампионат до края на следващата ера Gen4.

В навечерието на първата еПри на Шанхай, Формула Е обяви, че от Порше са поели ангажимент към световния шампионат за поне още четири години. Така марката ще участва поне до края на Gen4, която приключва през 2030 г.

Новината предшества дългоочакваното завръщане на Формула Е в Китай. Това се случва точно пет години след последното посещение в страната и 10 години след историческото първо състезание от Формула Е, проведено в Пекин.

Това решение гарантира, че базираният в Щутгарт производител на спортни автомобили ще бъде на стартовата решетка още няколко години. Тогава ще дебютира следващото поколение автомобили, известно като Gen4. С функции като задвижване на всички колела, които могат да се активират в определени моменти от състезанието, новото поколение представлява допълнително техническо предизвикателство за отборите.

Gen4 ще бъде въведено в Сезон 13 във Формула Е (2026/2027 г.) To ще предостави на производителите по-голям обхват за развитие. Очаква се това да предложи ценни идеи за серийното им производство.

Другите технологии, обещани в революционната ера на Gen4 ще бъдат насочени към значителни пробиви в енергийната ефективност, състезателното представяне и стандартите за безопасност. Тази платформа от следващо поколение ще въведе характеристики като капацитет за регенериране. Той трябва да достига до 700 kW. Също така трябва да има рязко увеличаване на мощността до 600 kW.

Това съобщение е в съответствие с дългосрочните цели на Формула Е, ФИА и Порше за електрификация и иновации в автомобилната индустрия, както на пистата, така и извън нея.

Знаковото споразумение подчертава устойчивото партньорство между страните. То е фокусирано върху развитието на електрическата състезателна технология. Това демонстрира отдадеността на трите организации в разширяването на границите на електрическата мобилност и устойчивостта в световен мащаб.

Освен това то затвърждава позицията на Порше като един от пионерските производители във Формула Е. Германците са готови да приемат вълнуващата фаза Gen4 на шампионата преди официалния му дебют.

Като световна автомобилна икона с богато наследство, ангажиментът на Порше в новата ера на Формула Е ще окаже значително влияние върху бъдещето на устойчивата мобилност. Това подновяване на вече успешното партньорство както с Формула Е, така и с ФИА. Така се подчертава тяхната визия за един по-устойчив и технологично напреднал свят

„С тяхната непоколебима ангажираност и новаторски дух с радост обявяваме, че Порше ще продължи да бъде крайъгълен камък на нашия шампионат поне още четири години. Тяхната отдаденост на дългоочакваната ера Gen4 разширява границите на технологиите и производителността. Тя поставя и нов стандарт за съвършенство в световния автомобилен спорт“, сподели Джеф Додс.

„С опита и високоефективните задвижващи системи на Порше като един от най-уважаваните автомобилни производители в света, това подновено партньорство подсилва вълнуващото бъдеще на Формула Е. То е изпълнено с още по-революционни постижения и незабравими състезателни моменти.“

„Подобно на Формула Е, ние искаме да добавим иновативни технологии и по-голяма устойчивост към моторните спортове. Искаме да бъдем и в челните редици на новите разработки. Световният шампионат предлага първокласна сцена за това. Във Формула Е има състезания на най-високо ниво, обществен интерес в световен мащаб и висока технологична значимост“, каза Томас Лауденбах.

„Знанията от състезанията се пренасят директно в нашите спортни автомобили. Инженерите от моторните спортове седят рамо до рамо с колегите си от другите проекти. В края на краищата, ние не разработваме технологии заради самите технологии – те трябва да са от полза за нашите клиенти“, добави вицепрезидентът на Порше Моторспорт.

Порше се присъединява към Формула Е през сезон 2019-20. Първият успех на марката е дело на Паскал Верлайн през 2022 г. в Мексико Сити. После следват още седем победи на Порше, като три от тях са през настоящата кампания. Най-скорошният успех е дело на Антонио Феликс да Коща в Берлин. По-рано този месец Порше обяви, че ще продължава да доставя задвижващи системи на Андрети.