Порше се изтегля от WEC след края на сезон 2025. Германският производител избра да прекрати заводската си програма в световния шампионат за издръжливост на ФИА с модела 963 LMDh. Порше ще продължи участието си в IMSA и Формула Е през следващите години.
🚨🚨🚨 BREAKING: Porsche terminate factory WEC Hypercar programme ❌
The Porsche Penske Motorsport programme will cease competition in the WEC, instead racing solely in IMSA’s GTP class amongst ongoing market troubles for the German manufacturer.#Porsche | #WEC #IMSA pic.twitter.com/kupp4kOixG
— Only Endurance (@onlyendurance) October 7, 2025
Порше ще изтегли участието си от Световния шампионат по издръжливост в края ФНА след края на текущия сезон. Това обяви днес германския производител в изявление.
Марката от Щутгарт спечели миналогодишната титла при пилотите преди година. Сега обаче тя обяви, че ще си тръгне от WEC след приключване на сезона. Порше ще продължи да се състезава с 963 LMDh американския шампионат за издръжливост IMSA
Продължаващото участие в дивизията GTP на IMSA с тима на Пенске. Това ще бъде една от двете фабрични програми на Порше от 2026 г. Германците също така участват и във Формула Е и потвърдиха ангажимента си до края на 2030 г.
В допълнение към двата фабрични ангажимента във Формула Е и IMSA, състезанията с клиентски тимове остават важен стълб в стратегията на Порше Моторспорт.
„Много съжаляваме, че поради настоящите обстоятелства няма да продължим участието си в WEC след този сезон“, каза директорът на екипа Д-р Михаел Щайнер.
„Използваме моторспорта като платформа за развитие на бъдещи технологии и за да илюстрираме потенциала на нашите спортни автомобили„, казва Томас Лауденбах. “С Порше 963 в серията IMSA и Porsche 99X Electric в Световния шампионат по Формула Е, искаме да продължим да се борим за общи победи и в бъдеще. Това е нашата традиция и наш фокус“, добави директорът на Порше Моторспорт.
Слуховете за изтеглянето на Порше от WEC се появиха след състезанието в Остин. Тогава Лауденбах призна, че марката планира да ограничи програмите си в състезанията за издръжливост и да се изтегли от WEC или IMSA.
По-малките програми за свързани с продажбите на Порше, които са спаднали значително. Това е вследствие на въвеждането на вносни мита в САЩ и спада в търсенето в страни като Китай. През юли главният изпълнителен директор Оливер Блум обяви план за съкращаване на персонала с 10% до 2029 г.
Порше имаше трудно начало на сезона. До момента германският производител има една победа, записана в Остин с Кевин Естре и Лорънс Вантор. Двамата се борят за шампионат при пилотите, докато германците имат шанс и за трофея при производителите. Последното участие на марката ще бъде в Бахрейн след един месец.
Не се знае дали Порше ще участва догодина в шампионата с Протон Компетишън. Германският отбор използва един прототип 963, каран от Нийл Яни/Николас Вароне/Нико Пино. Няма информация и каква ще бъде програмата в клас LMGT3.
Thanks for the unbelievable memories Porsche ❤️
Until the next time…pic.twitter.com/W4w7H1zoAe
— Fifth Gear (@NotFifthGear) October 7, 2025











