Начало Попитай Тенчев Поведението на Макс на пистата и готов ли е за титлата?

Поведението на Макс на пистата и готов ли е за титлата?

2009
0

Откакто Макс е в спорта за мен има съмнения за безнаказаност от страна на ФИА към неговите маневри. Доколко са позволени и доколко се наказват адекватно? Неговия профил на поведение при защита е притискане на съперника извън очертания на пистата с обяснението после, че е пред него. Има едно специфично бавно сменяне на траекторията в зоната за спиране, което подвежда атакуващите и се стига до инциденти като с Хамилтън и Фетел на Силвърстоун или с Рикиардо в Баку. Други по фрапантни примери са с Кими на Спа и Унгария или с Фетел в Мексико. При атака спира прекалено късно и се гмурка и ако някой го натисне, както той прави, почти винаги се стига до инцидент. Пример е старта в Белгия преди няколко години, когато се опита късно да спре в първи завой и отнесе двете Ферарита.

Моето впечатление е, че повечето му маневри са на ръба на позволеното, даже и отвъд, но това остава ненаказано или наказано, но не подобаващо. Михаел 2012 г. за инцидента си с Бруно в Испания получи +5 места за Монако. А сега Макс получава +3. Както би казал Фернандо “ it a joke“.

Наясно съм, че две ситуации, още повече в различни години, не могат да се сравняват. Има много различни обстоятелства, които водят до точното наказание. Но все пак не оставате ли с впечатлението, че Макс е идеалното оръжие за провокации в Ф1 средите. Личност, която да разделя феновете, за да се търси зрителския интерес. Фактът, че поведението му бива толерирано, ме води към тези мисли.

С разгара на сезона и отиването му към неговия край очаквах по-голямо напрежение над Макс. Едно е да се бориш за 1-2 победи, друго е да се бориш за титлата. За мен инцидента в Италия беше лека изненада. Не очаквах Макс да рискува толкова. За ситуацията на пистата, той не искаше да пуска Хам пред себе си, но така създаде по-големи щети – плюс 3 места на старта в Русия. На писта където ако не се лъжа само Мерцедес са побеждавали. Направил съм сравнение със снимки на две ситуации на Монца. Едната е с Макс и Хамилтън, а другата е от 2010 с Алонсо и Бътън. Абсолютно идентични са. На снимките ясно се вижда от стоп кадрите колко късно спира Макс и как насочва болида там където няма място за него.

Според мен вина за този инцидент носи изцяло Макс, но наказанието адекватно ли е според ситуацията? Тук се връщаме към първия ми въпрос. Сега имаше реална опасност за живота на Люис, отделно Макс лишава прекия си конкурент от скъсяване на точковата дистанция. До колко този инцидент, ще се пренесе като оръжие в словесния дуел между Ред Бул и Мерцедес. Понеже, вече слушахме за колко пари са щетите по колата на Ред Бул от Силвърстоун.

Аз лично очаквам още конфликти между тях на пистата, понеже за 14 изминали състезания не малко пъти допираха гума в гума и всеки път Люис се дръпваше, за да няма отпадане и на двамата.

Въпрос на Йордан Арабаджиев

#ClubS1​​​ #askTenchev​​​ #Formula1​​​ #FormulaOne​​​​ #F1​​​ #RedBull​​ #MaxVerstappen​​ #lewishamilton​​ #Mercedes