Предимството на Ферари на правите в Гран при на САЩ в Остин е било по-малко спрямо предните няколко състезания. Това твърди техническият директор на Хонда Тойохару Танабе.
Като цяло темпото на колите на Скудерията в квалификацията и състезанието беше по-ниско. А на правите участъци предимството им бе около 3 км/ч спрямо Мерцедес срещу 6 км/ч на Сузука в Япония например.
Смята се, че това може да се дължи на промени по двигателя на Ферари, наложени от ФИА след проверка. Макс Верстапен пък направо изказа мнение, че случилото се е в резултат на това, че във Ферари вече са спрели да мамят.
Шефът на Скудерията Матия Биното обясни по-ниската скорост в състезанието в Остин с липса на сцепление. Според анализатори като Марк Хюз във Ферари са загубили максимална скорост, защото са избрали и конфигурация с повече притискане (още по темата).
„Ако гледаме само скоростта на правите, разликата между Ферари и нас бе по-малка спрямо предходните състезания, каза Танабе. – Но не знаем дали това идва само от двигателя или и от шасито.
Тяхното темпо в състезанието също не бе така силно, както преди. Това означава, че пакетът им е бил различен или не достатъчно добър за това трасе. Но трябва да имаме и данните от Бразилия и Абу Даби. Не можем да кажем какво се случва само от това състезание.“
По отношение на уикенда в Остин, Танабе каза още, че не е очаквал толкова малки разлики в квалификацията и класиране на Макс на втора редица на старта. Холандецът се нареди 3-и, на по-малко от 0.1 сек от най-бързия Ботас.