Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Приключи ли автономията на Хорнер и Марко в Ред Бул?

Приключи ли автономията на Хорнер и Марко в Ред Бул?

3799
0
Кристиан Хорнер, Хелмут Марко, Ред Бул
Кристиан Хорнер и Хелмут Марко; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Вълненията около Ферари в края на сезон 2022 във Формула 1 и малко след последната надпревара от състезателната година укротиха доста тези около Ред Бул. Отборът, който спечели и двете световни титли тази година, бе център на внимание от месеци – заради представянето си на писта, скандала с превишението на бюджета за 2021 г. и изтичането на информация преди ФИА да оповести официално резултатите от финансовите си проверки, смъртта на собственика си Дитрих Матешиц. Последното вероятно ще има последици за ръководството на тима, което досега се радваше на безпрецедентна автономия. Причината за това бе изключителното близкото приятелство на Хелмут Марко с Матешиц. Австрийският милиардер изобщо не се бъркаше в работата на Ред Бул Рейсинг.

Броени седмици след смъртта на Матешиц обаче вече има информация, че новото ръководство на компанията Ред Бул възнамерява да участва далеч по-активно в работата и взимането на решения в тима от Формула 1. Точно същото желание от страна на Порше бе причина Марко и Хорнер да изтеглят екипа от преговорите с автомобилния производител. И двамата многократно подчертаха, че голямата сила на Ред Бул е в бързото взимане на решения, които не се спъват от сложна бюрократична структура.

След края на сезона се заговори, че Оливер Минцлаф, който вече ще отговаря за спортните програми на компанията Ред Бул, е бил от големите поддръжници на проекта Ред Бул-Порше. Не съществува теория, че той би искал възраждане на тези планове. Твърди се обаче, че Минцлаф ще разгледа много внимателно автономията на екипа от Милтън Кийнс

Причините са не само самостоятелността на отбора от Формула 1, но и скандалите около него през последните месеци. Разправията за бюджетните лимити бе толкова остра, че Хорнер и Марко в определени моменти заплашваха със съд. И двамата повтаряха, че уронване престижа на марката не може да мине без последствия. Въпреки това до момента не са предприели нищо по този въпрос.

Скандалът по време на Гран при на Бразилия също не се отрази добре на имиджа на Ред Бул. Тогава от тима помолиха Макс Верстапен да пусне съотборника си Серхио Перес. Нидерландецът не само отказа категорично, но и назидателно се накара на тима си по радиото. Впоследствие въпросът за поведението му бе дискутиран надълго и нашироко. Самият Верстапен бе изключително недоволен, защото коментиращите нямали всички факти. Същевременно отказа да обясни сам защо се държа така. В крайна сметка от отбора на Ред Бул поеха вината за случилото се, но това не подобри особено ситуацията.

Всичко това допринася за желанието на компанията Ред Бул да разгледа ситуацията с отбора от Формула 1. Хелмут Марко вече каза, че можел да си тръгне „от днес за утре“. За Хорнер пък се твърди, че още миналата зима от Ферари са му предлагали да оглави Скудерията. Офертата била придружена с повече от добра заплата. Хорнер отказал, но ако ситуацията в Ред Бул се промени, той може и да премисли позицията си. В крайна сметка става дума за Ферари.